fbpx
SEO

Yanlış Yapılan Dış Seo Çalışması Nasıl Çözülmeli?

Dış SEO Çalışmasında Yanlış Neden Olur?

Yanlış yapılan dış seo çalışması nasıl çözülmeli? Öncelikle acilen analiz yapılmalı, rakipler incelenmeli ve SEO kurallarına göz atılmalıdır. Yapılan yanlış kısımlar keşfedildikten sonra düzeltmeler yapılmalı ve arama motorlarının web sitenizi tekrar ziyaret etmesi beklenmelidir. Süreci hızlandırmak adına manuel taratma işlemi de yapabilirsiniz.

Yanlış Yapılan Dış Seo Çalışması Nasıl Çözülmeli? 

Öncelikle keşif yapmak daha sonra analiz yapmak ve düzeltilen hataların nasıl doğruları yapılır bunlara odaklanmak ilk aşamada çok önemlidir. Yapmış olduğumuz bu açıklamaları genelde müşterilerimiz için üç ana kategori altında işlemekteyiz.

  1. Hata analizi biraz önce de söylediğimiz gibi çok önemlidir. Yapılan tüm hatalar gerekli analiz programlarıyla yada gözle kontrol edilerek not edilmelidir.
  2. Dizin kontrolleri oldukça önemli ve hayat kurtarıcı düzeydedir. Sitenizin Google tarafından dizine eklenip eklenmediğini yada düzgün bir teknikle eklenip eklenmediğini kontrol etmek gerekirse hızlı bir aksiyon almak gereklidir.
  3. Yapılan hataların Google tarafından cezalandırılıp cezalandırılmadığını gerekli analiz araçlarını kullanarak kontrol etmek de son aşamadır.

Bu sistemleri ve gerekirse 3. parti sistemleri kullanarak yaptığınız araştırmaların ışığında hızlı bir çalışma planı oluşturmak ve uygulamaya koyulmak hayati önem taşımaktadır.

Veri Toplama Çalışmaları

Öncelikle veriden kastımızın ilk aşamasının backlink verileri olduğunu lütfen unutmayın. Bu konuda net bir veri ayrıştırması yapmak için en az üç dört firmadan backlink analizi yaparak rapor toplamalısınız. Tek tek parça parça yaptığınız araştırma çalışmalarını tamamladıktan sonra aşağıda vereceğimiz basit fakat teknik ipuçlarıyla ilgili yapılması gerekenlere hızlı bir geçiş yapın.

Çapa Metin Oranını Orantılayın

Çapa metin oranlarının uygulanması ve dikkat edilmesi ciddi bir önem sarf etmektedir. Bununla ilgili bazı ajanslar yaptıkları araştırmalar sonucunda bizlere ortalama kullanım oranlarını belirtmektedirler. Bu kısımda dikkat edilmesi gereken husus rekabetin yoğun olduğu kelimelerde belirlenen bu oranlarında altın da kullanmak yani çok fazla kullanmamak sizlere yüksek geri dönüş oranı sağlamaktadır.

DoFollow ve NoFollow Çalışmaları

Yaptığınız araştırmalarda nofollow sayısını belirleme bu durumu doğrudan belirlemek yerine dolaylı yolda oranlamak için yapmanız gereken çalışma bütünleri vardır. Bu aşamada özellikle doğal olmak ve iki çalışmanın da birbirlerine yakın olarak ilerletilmesine özen gösterilmelidir.

Aynı IP Aralıklarına Dikkat!

Yine yapmış olduğunuz çalışmalarda aynı ip bloklarından oluşan sinyaller oldukça zararlıdır. Genellikle uygun fiyatlara yapılan çalışmalar da aynı ıp adreslerinden onlarca siteye link gönderilmektedir. Bu tekniğin onlarca varyasyonu bulunmaktadır. Bu konuya dikkat ederek yapılan en büyük hatalardan birini fark edip önlem alabilirsiniz.

Otoriteye Sahip Alan Adları

Yapılan çalışmalarda alınan backlinklerin otoriter sitelerden alınması gerekir. Şöyle düşünün bir usta mı sizi övse daha çok işe yarar yoksa dört yaşında bir çocuk mu? Tabi o ustanın sizden bahsetmesi ve sizleri övmesi işinize yarayacaktır. Eğer onlarca otoritesi az olan siteden backlink alındıysa bu durumu da düzenlemeniz gerekmektedir.

Berkay Ağlar SEO

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 + 6 =

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu
Film İzle -
SEO Uzmanı -