Temel İkna Teknikleri İle Herkesi İkna Edin - Pazarlama Ve Pazarlama Teknikleri | Berkay Ağlar
İkna

Temel İkna Teknikleri İle Herkesi İkna Edin

Temel İkna Teknikleri İle Herkesi İkna Edin, başlığımda sizler için günlük hayatın önemli işlevlerinden biri olan ikna faaliyetlerine dikkat çekmek istedik. Bu konu hakkında günlük hayatımızda sık sık karşılaşırız.

Bu karşılaşmalarda inatçılığımızı kullanmak yerine ikna yöntemlerine başvurarak hem kendimizi geliştirebilir hem de duruşunuzda önemli bir ivme yakalayabilirsiniz.

İknayı günlük hayat başlığıyla sığ bırakmamız da elbette abes kaçacaktır. Bu konuda çok fazla düşünmeden belirtmek gerekirse ikna yöntemleri siyasetten ekonomiye oradan pazarlamaya kadar birçok kategoride ön plana çıkan bir günlük hayat işlevidir.

Bu işlevi en iyi şekilde kullanarak toplum içindeki statütünüze statü katabilir ve farklı bir birey olarak ivmenizi tavan yapabilirsiniz.

Özellikle reklam platformlarında ön plana çıkan ikna yöntemleri hiç farkına varmadan maruz kaldığımız konulardan bir tanesi olarak ön plana çıkmaktadır. Bu konuda sizler için bir başlık hazırladık. İkna yöntemlerini öğrenmek için yazımızın devamını okuyabilirsiniz.

Temel İkna Yöntemleri Nelerdir?

Temel İkna Teknikleri İle Herkesi İkna Edin, başlığımızın devamı olarak temel ikna yöntemlerini belirtmeden önce iknanın çok göze sokularak yapılan bir şey olmadığını belirtmek isteriz.

Özellikle günlük hayatın işlevlerinden olan ikna yönteminin yumuşak bir davranışla gerçekleştirildiğini bilmeliyiz. Diğer bir deyimle kibarlık ve çekicilik kavramlarını vurgulamamız mümkündür.

Temel ikna teknikleri üzerinde yoğunlaşmak gerekirse bunların bilimsel çevrelerce de desteklenen araştırmalarla çeşitlendiğini belirtmemiz mümkün görünmektedir. Bu ikna çeşitlerinden bazıları ise şu şekildedir:

  • İnsanlar daima kendilerini önde ve iyi bir konumda görürler ya da görmek isterler. Bu konuda örneğin kilosunu beğenen birinin “kilonuzu beğensenizde bu ürün sayesinde spor salonuna ihtiyaç duymadan kilo verebilirsiniz” tekniğini kullanarak insanları savunmasız bırakıp pazarlama ihtimalinin arttığı gözlenebilmektedir.
  • Diğer tekniklerden biri neden öne sürmek yani “çünkü” ifadesini kullanmaktır. Bu konuda bir gerekçe belirterek bu gerekçe saçma da olsa karşıdaki kişiye bir sebep sunulduğundan ikna da başarılı olabilirsiniz. Örneğin yapılan bir araştırma cafe de sıra almak isterken “çünkü kahve almam gerekiyor” diyenlerin oranı yüzde 94 olarak ön plana çıkıyor. Bu cümle abes de olsa gerekçe sunmanın önemini bizlere gösteriyor.
  • Biz kavramı ikna da ön plandadır. Biz kavramıyla yaklaştığınız müşteri ya da kişilerin güvenirliği daha da arttığı gözlemlenmektedir.

Temel İkna Teknikleri İle Herkesi İkna Edin, başlığımızı sizler için hazırladık. Bu konular hakkında daha detaylı ve gerekli bilgileri sitemizden takip edebilir ve okumalarınızı yapabilirsiniz.

Berkay

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

3 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı