fbpx
Fiziksel Dünyadan Tecrübeyle Sabitlenmiş Hayaller

SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nasıl Yapılır? Konusunu okuyanların motive olması adına görselde bir roket simgesi bulunmaktadır.

SEO Nasıl Yapılır? konularında merak ettiğiniz onlarca soru mu var? SEO yolculuğunuzun başında mısınız? Belki SEO’nun web sitenize trafik çekmenize ve daha yüksek sıralamalar elde etmenize yardımcı olabileceğini duymuşsunuzdur, ancak nasıl çalıştığından veya hangi alanlara odaklanacağınızdan gerçekten emin değil misiniz?

Pekala, doğru yere geldiniz. Her dijital pazarlamacının SEO hakkında bilmesi gerekenleri öğrenmek için okumaya devam edin.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nasıl Yapılır? Web sitenizin arama sonuçları sayfalarındaki konumunu iyileştirmeyi amaçlayan tüm süreçlere SEO çalışması yapmak diyerek özetleyebiliriz. Unutmayın, web sitesi ne kadar yüksekte listelenirse, o kadar çok kişi onu görecektir.

İyi SEO çalışması, aşağıdakiler gibi birçok farklı aktiviteyi içerir:

  • İyi arama trafiği potansiyeline sahip alakalı anahtar kelimeleri belirleme
  • Yüksek kaliteli, kullanışlı içerik oluşturma ve arama motorları ve kullanıcılar için optimize etme
  • Yüksek kaliteli sitelerden alakalı bağlantılar dahil etmek
  • Sonuçları ölçmek

Yukarıda görmüş olduğunuz tüm maddeler aslında SEO Nasıl Yapılır? sorusunu özetler niteliktedir diyebilirim.

SEO Yapmak Nedir?

Arama motorları, insanlar tarafından bir sorgusu olduğunda ve cevabını internette ararken kullanılır. Arama motorlarının kullanmak da olduğu algoritmalar, aramayı gerçekleştiren kişilere tam olarak aradıkları sonuçları listelemek için ipuçlarını arayan bir bilgisayar yazılımıdır.

Arama motorları, web sayfalarını tespit etmek ve aranmakta olan herhangi bir anahtar kelime için hangi web sayfalarının sıralanacağına karar vermek için bazı algoritmalar kullanır.

Arama motorlarının nasıl çalıştığına dair üç adım vardır: keşif aşaması olan tarama; dosyalama aşaması olan indeksleme; ve alma aşaması olan sıralama.

SEO yapmak demek web sitenizin ya da içeriğinizin arama motorları tarafından üst sıralarda çıkmasını sağlamak için belirli süreçler uygulamaktır.

Arama motorlarının çalışma aşamalarına göre belirli süreçler uygulanarak web siteniz SEO uyumlu bir hale getirilir ve anahtar kelimeleriniz daha üst sıralarda listelenmeye başlar.

SEO Nasıl Yapılır?
Bu görsel SEO Nasıl Yapılır? & SEO Nedir? hakkında betimleyici ve ilgi çekici olması adına tasarlanmış bir görseldir.

SEO Nedir?

SEO, açılım olarak arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. SEO, bir web sitesinin ya da oluşturulan içeriğin başta Google olmak üzere arama motorlarında daha üst sıralarda görünmesini sağlamak için yapılacak süreçlerdir.

SEO ile reklam verme arasındaki fark, SEO’nun organik bir sıralama ortaya koymasıdır. Bu yüzden kendinizi ön plana çıkartmak için reklam ücreti ödemezsiniz.

Daha da basit anlatımla şöyle diyebiliriz, arama motoru optimizasyonu, çevrimiçi içerikleri alıp, biri bir şey aradığında Google gibi arama motorlarının onu sayfanın en üst kısımlarında göstermesi için optimize etmek anlamına gelir.

SEO Nedir? konusunda daha detaylı bilgiye ihtiyacın varsa hemen https://www.berkayaglar.com.tr/seo-nedir/ içeriğime göz at ve tüm merak ettiklerini öğrenme fırsatı yakala.

SEO Yapmak İçin Gerekenler

SEO Nasıl Yapılır? noktasında dikkat etmeniz gereken kısımlar bulunmaktadır. Bunlara ek olarak sahip olmanız gereken bazı analiz araçları ve bilgi birikimine ihtiyacınız olacak. Fakat SEO yapmak için gerekenler noktasına odaklandığımızda en önemli konuları sizler için aşağıda listelemiş durumdayım. Haydi devam edelim.

Anahtar Kelimeler SEO’nun Büyük Bir Kısmıdır!

Anahtar kelimeler SEO’nun temelini oluşturmaktadır. İçeriğinizi oluşturmanıza ve potansiyel müşteri tabanınızın ne aradığını sergilemenize ciddi derecede yardımcı olurlar. Anahtar kelimelerinizin yükselmesi için öncelikle hangi anahtar kelimelere odaklanmanız gerektiğini irdelemeniz gerekmektedir.

Örnek vermek gerekirse bizim sektörümüz için baktığımız da “SEO” adında ki anahtar kelime bizlere genellikle müşteri yakalama noktasında değil de ünvan, güven noktalarında katkı sağlamaktadır.

Şayet satış odağınız varsa ve önem verdiğiniz kelime SEO kelimesi gibi sizlere maddi bir fayda sağlamayacaksa bu kelimeye çalışma yapmamakta bir SEO çalışması olarak kabul görmektedir.

Kaliteli İçerik Nasıl Oluşturulur?
Görselde kaliteli içerik oluşturma başlığını güçlendirmesi adına kalem tutan 3 boyutlu el simgesi görünmektedir.

İçerik Oluşturma

İçerik oluşturma, SEO’nun tamamen farklı bir alanıdır, blog yazıları yazmakta ustalaşmak zaman alacaktır. Google, bir web sitesinde yayınlanan düzenli yararlı içeriğe değer vererek iyi bir şekilde listeler. Fakat içerik ürettiğini noktada uzman olduğunuza kanaat getirmeniz gerekmektedir.

Google algoritmalarında “EAT” adında bir sistem çalışır. Bu sistem içeriği yazan kişinin uzmanlığına, güvenilir olmasına ve doğru bilgiyi yazmasına odaklanmış durumdadır. EAT güncellemesi sayesinde içeriklerinizi yazan kişi uzman değilse ve Google bunu algılarsa (kolaylıkla algılayabiliyor.) sıralama yükselişlerinde büyük sorunlar yaşarsınız.

Google EAT güncellemesi hakkında Ayhan Karaman’ın makalesine göz atmayı unutmayın!

https://www.ayhankaraman.com/google-eat-guncellemesi/

Resimlerinizi Optimize Etme

İster sosyal medya hesabınıza resim yüklüyor olun, ister doğrudan web sitenize resim açıklamanıza etiketler ekleyerek, görme engellilere yardımcı olur ve Google’ın web sitenizi daha doğru bir şekilde indekslemesine izin verir.

Diğer yandan birçok sosyal medya sitesi, sadece büyük metin gövdelerindense çokça resim içeren gönderileri tercih ediyor.

SEO Yöntemleri

Daha geniş bir şekilde SEO söz konusu olduğu zaman, eşit derecede önem arz eden iki yol vardır. Bunlar; sayfa içi SEO yani iç SEO ve sayfa dışı SEO yani Dış SEO.

İç SEO Nedir? İç SEO Nasıl Yapılır?

İç SEO, sıralamalarınızı daha iyi bir duruma getirebilmek için web sitenizin içerisinde/üzerinde yapılan tüm iş ve işlemlerin yapılma aşamalarını içerisinde barındıran bir tanımdır.

Yani bu işlem, anahtar kelimeleri sayfalarınıza ve içeriğinize dahil ederek, düzenli bir şekilde yüksek kaliteli içerik yazarak, diğer faktörlerin yanı sıra meta etiketlerinizin ve başlıklarınızın anahtar kelime açısından zengin ve iyi yazılmış olduğundan emin olmak için gerçekleştirilen bir süreçtir.

Bu süreç ne yazık ki sektör içerisinde sadece “Meta Title, Description değiştirmek ve içerik yazmak” olarak algılanmaktadır. Fakat İç SEO teknikleri içerisinde ortalama 150’den fazla teknik bulunmaktadır. Bu teknikler yazılımsal, tasarımsal ve kendi tabirimle Türkçe bilen herkesin uygulayabileceği teknikler olarak üçe ayrılmaktadır.

Dış SEO Nedir? Dış SEO Nasıl Yapılır?

Dış SEO, geri bağlantı kazanmak (Backlink) gibi web sitenizin haricinde dış dünyada gerçekleşen optimizasyonların bütünüdür. Denklemin bu kısmı, farklı web siteler ya da kişiler ile ilişkiler kurmayı ve insanların paylaşmak istediği içeriği geliştirmeyi içerir. Çok fazla detay ve strateji gerektirse de işi gerektirse de, SEO çalışmalarında başarıya ulaşmanın ayrılmaz bir parçasıdır.

SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Yukarıda bulunan görselde SEO analizi yapma başlığı için 3 boyutlu defter simgesi tasarlanarak yayına alınmıştır.

SEO Analizi Yapmak

SEO analizi yapmak bir nevi SEO hedeflerini belirlemek anlamına gelir. Bu hedef belirleme işlemi herhangi bir SEO stratejisinin hayati bir parçasıdır. SEO hedefleri belirlemek ve bunları genel işletme hedeflerinizle uyumlu hale getirmek çok önemlidir çünkü bu hedefler:

  • Kilit paydaşların katılımını teşvik ederler.
  • Web sitesinin sahip olduğu hataların anlaşılmasına yardımcı olur.
  • Potansiyel müşteri kitlesinin karşısında eksik ya da fazla noktaların anlamlandırılması noktasında yardımcı olur.
  • SEO stratejinizi formüle etmenize yardımcı olur.
  • Mutlak satış ya da trafik hedeflerinize ulaşılmasını sağlarlar.

SEO Analizi Yapmak Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu adına analiz yapmak, web sitenizin veya blogunuzun tam denetiminin yani kontrolünün ele alınması anlamına gelir. SEO analizi, bir web sayfasının popüler olan arama motorlarındaki listelenme sıralamasını nasıl iyileştirebileceğinizi ayrıntılı bir şekilde ortaya koyan önemli bir rapordur.

Yapılmakta olan analiz genel olarak yinelenmekte olan içeriği ve web sitesine gelen diğer bağlantıları, diğer yandan URL yapısını tespit ederek değerlendirir.

Web sitenizde herhangi bir değişiklik yapmadan önce yapmanız gereken ilk şey bir SEO analizidir. Çünkü zaten düzeltilmiş bir şeyi tamir etmek için zaman kaybetmek istemezsiniz.

Dolayısıyla bir SEO analizi, genel web sitesi performansını, sayfa hızını, sayfa boyutunu ve bunlara ek olarak yüzlerce faktörü içerir.

İyi bir SEO analizi ile başlıklarınız, meta açıklamalarınız ve anahtar kelimelerinizle ilgili sorunlardan tutunda yüzlerce hatanızı veya doğru yaptığınız işlemleri rahatlıkla tespit edebilirsiniz.

SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Hedef belirlemek zahmetli bir iş gibi görünse de, bunları ölçmek uzun vadede SEO’nuzda başarılı bir şekil de ilerleme kaydetmenize gerçekten yardımcı olabilir. Peki ne tür şeyleri ölçmelisiniz?

  • Anahtar kelimeler
  • Trafik
  • Pazar payı
  • Marka bilinirliği
  • İtibar
  • E-ticaret
  • Yazılımsal eksikler ya da hatalar
  • Grafiksel sorunlar ya da geliştirilmesi gereken noktalar.
  • Kullanıcı deneyimi ile ilgili geliştirilmesi gereken kısımlar vb.

Web Sitesi Analizi Nasıl Yapılır?

Bir işletme olarak değil de web sitesi olarak analiz yapılmak istendiğinde ciro veya kârdan ziyade dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Bu noktaların en önemli kısmı ise trafik istatistikleridir. Trafik istatistikleri noktasında da dikkat etmeniz gereken kısımlar aşağıdakiler gibidir.

  • Toplam web sitesi ziyaretçi sayısı.
  • Ziyaretçilerin web sitesinde tamamladıkları tüm eylemler.
  • Web sitenizin performansı.
  • Web sitesi optimizasyonu

Analiz Sonucunda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web sitesi trafiğinin doğru tahmini ve analizi oldukça önemlidir. Buna ek olarak yapacağınız çalışmaların ne kadar süreceğini öğrenmiş olursunuz. Çalışma sürenizi öğrendikten sonra ise yapmanız gereken tek şey uygulama ve anahtar kelimelerinin takip edilmesi. Bu konuyu da listeleme yapmam gerekirse şu şekilde sizlere aktarabilirim;

  1. Yazılımsal hatalar var mı? Bu hatalar SEO noktasında platformumu olumsuz etkiliyor mu? Yazılımsal hataları kim çözecek?
  2. Yapılması gereken grafiksel iyileştirmeler var mı? Bu geliştirmeler SEO noktasında web sitemi olumsuz etkiliyor mu? Grafiksel geliştirmeleri kim yapacak?
  3. Yüzeysel sorunlarım var mı? Bunları ben çözebiliyor muyum? Bana ne kadar zaman kaybettirecek?
  4. Tüm sorunları kendim çözebilmem için yeterli vaktim var mı?
  5. Bir SEO uzmanına ihtiyacım var mı?

Bir SEO Uzmanına mı ihtiyacın var?

0505 972 76 17

Hemen bana Whatsapp üzerinden mesaj atabilir ya da arayabilirsin.

SEO Nasıl Yapılır? “Resimli Anlatım”

SEO Nasıl Yapılır? konusunu sizlere basit resimlerle anlatmak isterim. Öncelikle içeriğimin başında da belirttiğim gibi analiz yapmanız gerekmektedir. Bu analizleri yapabilmeniz için bazı yardımcı SEO araçları bulunmaktadır.

  1. İlk olarak web sitenizin mobil ve masaüstü hızını test edin.
  2. Anahtar kelimelerinizin şuan ki sıralamalarını kontrol edin.
  3. Web sitenizin backlink (geri bağlantı) noktasında hangi aşamada olduğunu kontrol edin.
  4. Hangi içerikleri yazmanız gerektiğine karar vermek için analiz yapın.
  5. Kapsamlı bir şekil de web sitenizin sahip olduğu hataları öğrenin vb.

Bahsetmiş olduğum yardımcı SEO araçları ile ilgili sizleri yormamak adına isimlerini ve ekran görüntülerini aşağıda ki başlıklarda sizler için paylaştım. Haydi hemen göz atalım.

Yardımcı SEO Araçları

Aşağıda bulunan analiz araçları sektör içerisinde sıkça kullanılan ve web sitenizi geliştirme noktasında sizlere oldukça yardımcı olacak kısmen ücretsiz analiz, kontrol/takip araçlarıdır. Merak ettiğiniz herhangi bir konuda bana ulaşmaktan çekinmeyin.

Pingdom Hız Testi

Pingdom Hız Testi, sitenizin yüklenmesinin tam olarak ne kadar sürdüğünü milisaniyeye kadar ölçmenizi sağlayan basit bir araçtır.

Test etmek istediğiniz sitenin URL’sini girin, mevcut sunucu konumlarından birini seçin ve ayrıntılı bir rapor oluştururken birkaç saniye arkanıza yaslanın.

Hız Testi Uygulaması Pingdom
Görselde hız testi uygulaması işlemini kolaylaştıran bir yabancı kaynaklı program olan Pingdom platformuna üye olduktan sonra yapılmış bir işlemin görseli bulunmaktadır.

KWFinder

Tek yapmanız gereken arama çubuğuna bir anahtar kelime girmek, “Anahtar Kelime Bul”a tıklamak ve KWFinder’ın sonuçlarınızı hesaplaması için birkaç saniye beklemek.

KWfinder Anasayfa Giriş Ekranı
Yukarıda bulunan görselde KWfinder adında yabancı kaynaklı anahtar kelime araştırması programının ana sayfa görüntüsü bulunmaktadır.

SEMRush

SEMRush, piyasadaki en iyi genel SEO aracıdır. Profesyonel SEO uzmanları tarafından kullanılan bu araç, trafiğinizi artırmak, anahtar kelimelerinizi bulmak ve hatalarınızı analiz edebilmeniz için kapsamlı bir araçtır.

Semrush Proje Ekran Görüntüsü
Yukarıda bulunan görselde Semrush isminde ki yabancı kaynaklı SEO için yardımcı tool platformunun örnek ekran görüntüsüne aittir.

SEO Hata Tespit Yöntemleri

Sıkça duymuş olduğunuz SEO hataları hakkında hiçbir fikriniz yoksa karşılaştığınız şeyin hata mı olağan bir şey mi olup olmadığını anlayamayabilirsiniz. Bu nedenle aklınızda bulunmasını istediğim için işte SEO hata tespit yöntemlerinden bazıları;

  • Dahili ve Harici Bağlantıları Belirleyin
  • Potansiyel Bilgi Mimarisi İyileştirmelerini Belirleyin
  • İnce İçeriği Tanımlayın
  • Yinelenen İçeriği Tanımlayın
  • Anahtar Kelime Optimizasyonu için Tarama
  • Meta Etiketlerin Optimize Edildiğinden Emin Olun
  • Sayfa Güncelleme Fırsatlarını Belirleyin
  • Sayfa Hızı Analizini Çalıştırın
  • Site Hatalarını Tara
  • HTTP’den HTTPS’ye Geçiş Yapın

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, işletmenizin kâra geçmesi anahtar kelimelerinizin üst sıralara çıkması için oldukça önemli bir noktadır. Bu nedenle hata tespit aşaması gibi ciddi mesai sarf etmeniz gereken bir noktadır. Onlarca farklı teknikle anahtar kelime araştırması yapabilir ve bunları bulabilirisiniz.

İnsanlar bu verileri genellikle arama motoru optimizasyonu (SEO) için kullanmak amacıyla arama motorlarında aradıkları terimleri bulma ve analiz etme sürecidir.

SEO Projesini Haftalara Bölme

SEO yapmaya başladıktan sonra sonuçları ne kadar çabuk gördüğünüzle ilgili birçok değişken vardır.

Temel trafik, web sitesi tasarımı, etki alanı yaşı, meta açıklamalar, coğrafi konum, rekabet ve hedef pazar, SEO’dan ne kadar hızlı arama motoru trafiği kazanabileceğinizi etkiler.

Genel olarak konuşursak, web siteleri yükseliş sonuçlarını 4 ila 6 ay içinde görebilir.

Açıkçası, SEO sonuçları zamanla büyür ve sıralamalarda yükselmeye başlar. 6. ayda elde ettiğiniz sonuçlar, tipik olarak 12 ayda yaşamanız gerekenden daha azdır.

SEO Uyumlu İçerik Üretimi

İçerik, herhangi bir iyi SEO stratejisinin temel taşıdır. Yüksek kaliteli içerik oluşturmak ve tutarlı bir şekilde oluşturmak önemlidir. Google, yeni içeriğin yanı sıra uzmanlık, yetki ve güven (EAT ilkesi olarak da bilinir) sergileyen içeriği tercih eder.

Bu, sıralama umuduyla (sizin GPT-3 ve içerik çiftliklerine bakarak) günlük olarak düşük çaba gerektiren düşük değerli içeriği yaymaya davet değildir.

Bunun yerine, müşterilerinizin sorduğu soruları ve web sitenizde onlara cevap veren iyi yazılmış içeriği nasıl oluşturabileceğinizi keşfetmeye yönelik bir davettir.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Sayfa içi SEO, web sitenizdeki içeriği Google tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için optimize etmek adına yapabileceğiniz her şeyi kapsar ve sitenizi ziyaret eden kişiler için daha iyi bir deneyim sağlar.

Sayfa içi SEO, başlık etiketi kullanımı, meta açıklama kullanımı, içeriğinizde başlıkları nasıl kullandığınız ve içeriğinizin kalitesi gibi konuları kapsar.

SEO Çalışması Örnekleri

Örneğin yediğiniz tüm burgerleri değerlendirebileceğiniz bir web sitesi oluşturacaksınız.

  • Öncelikle SEO stratejisi için bir hedef belirlemeniz gerekiyor.
  • Ardından, SEO hedeflerime ulaşmak için kullanacağınız araçları seçmeniz gerekiyor.
  • Google’da sıralanmak için hedef anahtar kelimeleri ve onlar için sıralamak istediğiniz ilgili içeriği bilmeniz gerekiyor.

Doğru yolda olup olmadığımı nasıl anlarım?

Her ayın sonunda değerlendirme yapabilirsiniz.

  • Bu ay Google’dan geçen aya göre daha fazla trafik alıyor muyum?
  • Odaklandığım sayfalar daha fazla trafik aldı mı?
  • Yeni bağlantılar aldım mı?
  • Sıralamam, hedef anahtar kelimelerim için iyileşti mi?

İlgi, merak ve heyacanla içeriğimi okuduğun için teşekkürler. SEO Nasıl Yapılır? noktasında tüm tecrübelerimi bu içerik içerisinde aktarmaya çalıştım. Daha fazla detay öğrenmek istersen ya da aklına takılan bir soru varsa benimle hemen iletişime geçebilirsin.