Kriz Yönetimi Eğitimi - Network Marketing
Kriz Yönetimi

Kriz Yönetimi Eğitimi

Kriz yönetimi eğitimi, tarafımca profesyonel ve interaktif bir sunum ile verilen online bir eğitimdir. Kriz yönetimi ise olası bir durumda işlerin iyi gitmemesi halinde kullanılması gereken plan ve tehdit karşısında ivedilikle harekete geçebilmek demektir.

Kriz Yönetimi Eğitimi ve Firmalara Sağladığı Avantajlar

Firmaların kriz anında kullandığı iletişim son derece önemlidir. İletişim kanallarının doğru ve düzgün kullanılması, krizin büyümeden ortadan kalkmasını sağlamaktadır. Aksi durumda ise krizin büyümesine neden olabilmektedir. Kontrolü ele alarak habercilere doğru bilgiler vermek gerekmektedir.

Eğitim içerisinde kontrolü nasıl ele alabileceğinizi, iletişimin ne denli önemli olduğunu ve iletişim amacının ne olduğunu ele alan konuları en sade haliyle sizlere aktarıyor olacağım.

Başarılı kriz yönetiminde iletişimin amacı

  • Krizin kontrol altına alınmasını sağlamak,
  • İş akışının normal çalışma şeyrine dönmesine neden olmak ,
  • Kriz esnasında maddi manevi yara alan kişi ya da müşterilerin hala firma tarafından destek görmeye devam ettiğini göstermek,
  • İletişim haricinde yapılabilecek hemen tüm tekniklerin aşırı şiddetli tepki ile geri dönüş almasının önüne geçmektir.

Yanlış yönetildiği takdirde ise birçok şeyin kötüye gitmesine neden olabilecektir. Aynı zamanda medyada da olumsuz bir anlatım seçilmesine neden olacaktır.

Kriz Yönetimi Eğitimi

Dikkate Alınması Gerekenler

Kriz yönetimi eğitimi içerisinde her krizin farklı olması nedeniyle mesajları oluştururken 4 temel ilkeyi dikkate alarak konuları ele almaktayım. Peki nedir bu ilkeler?

  1. Bunlardan ilki empatidir ve insanlara var olan durumda verdikleri tepkilerin anlaşıldığı belirtilmelidir.
  2. Bağlam ise var olan durumu, sektördeki gelişmelerle bağlantılı olarak açıklamak olacaktır.
  3. Bir diğer ilkelerden biri olan eylem ise, krizi en doğru şekilde yönetmek için neler yapıldığı hakkında habercilere bilgi vermek ve bu olayla nasıl başarılı bir şekilde başa çıkıldığının halka anlatılması olacaktır.
  4. Son ilke olarak şeffaflık ise açık ve dürüst olmaktan geçmektedir. Bir şey saklanmadığının anlaşılması gerçek bir kriz durumunda bile hataların kabul edilmesini sağlayacaktır.

Son madde nedeniyle sebepleri açık bir biçimde açıklanması saygı kazanılmasını da sağlayacaktır.

Aynı zamanda yapılan tüm açıklamaların hem yazılı hem de görsel medyada ayrıca online sitelerde de yer alması sağlanmalıdır. Kuruluş bünyesindeki çalışanları da nasıl bir iletişim kurmaları gerektiği konusunda da bilgilendirmek onlarında herhangi bir olası durumda hazırlıklı olmalarını sağlayacaktır.

Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi

Günümüzde sosyal medya kullanımı oldukça fazladır ve kurum ile ilgili bir olumsuz yorum dahi sosyal medyada kriz çıkması için yeterli olacaktır.

Kurumun değeri kısa bir süre içerisinde tehdit altına girebilir ve haber yayılabilir. Yazılı basın haberi kaldırmış olsa bile haberin sosyal medyada dolaşması olası bir durum olacaktır.

Etkili bir kriz yönetimi için sosyal medyanın nasıl işlediğini anlamak ve kontrol edebilmek son derece önemlidir. Sosyal medyadaki platformlarda yer alan her bir yorumun mutlak bir krize neden olmayacağı bilinmelidir. Ancak yorumları takip ederek kontrolü elden bırakmamak ve uygun zamanda harekete geçebilmek fazlasıyla önemlidir.

Bunun için hangi noktada harekete geçilmesi gerektiği belirlenmeli ve olumsuz yorumlar hafife alınmayacak bir sayıya ulaştığında da harekete geçilmesi planlanmalıdır.

Sizlerde olası krizlerde şirketinizin ciddi maddi yaralar almasını istemiyorsanız bu konuyla ilgili hemen benimle iletişime geçebilir ve kriz yönetimi eğitimi alarak yetkili personellerinizin bilgilenmesini sağlayabilirsiniz.

Berkay

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı
Sohbeti Başlat
Yardımcı olabilir miyim?
Merhaba sormak istediğin soruları ücretsiz olarak yanıtlıyorum. Bunun yanı sıra almak istediğin bir hizmet varsa da yine buradan yazabilirsin.