İnsanları İkna Etmenin 5 Yolu - Network Marketing
Dijital İnsan İknası

İnsanları İkna Etmenin 5 Yolu

İnsanları ikna etmenin 5 Yolu bulunmaktadır. Bu ikna teknikleri hemen bütün insanlar tarafından bilinçsiz bir şekilde halihazırda kullanılmaktadır. Fakat insanları ikna etmek bilinçli bir şekil de yapılırken dahi kolay değildir. 

İnsanlar tarafından ortaya çıkarılmış ve bilimsel olarak da teyit edilmiş bazı teknikler sayesinde bilinçli uygulayıcı olmak işleri daha da kolaylaştırabilmektedir. Peki nedir bu teknikler? Bu içeriğime bu tekniklerden sadece 5 adet fakat en önemli 5 maddeyi eklemek istedim.

1) Abartı Tekniğini Kullanmak

Abartı tekniğini kullanmak bilinçsiz bir şekilde insanları ikna etmeye çalışan insanlar tarafından sıkça kullanılan bir tekniktir. Bir kişi karşısında emin ve kararlı bir şekilde herhangi bir konuda abartı cümleler kullanmak önemlidir.

Aynı zaman da bu cümleleri kişilerin duygularına ve düşüncelerine göre yönlendirmek oldukça güçlü bir tekniktir.

Örnek vermek gerekirse kısaca maddeleyelim.

  1. İkna etmek istediğiniz kişiyle aynı takımı tutmak.
  2. İkna etmek istediğiniz kişiyle aynı dizi veya müzikleri izleyip dinlemeyi sevmek.
  3. İkna etmek istediğiniz kişiyi aynı düşünce ve giyim tarzıyla karşılamak.
  4. İkna etmek istediğiniz kişiyle aynı kitapları ve filmleri izlemeyi seviyor olmak.

Yukarıda işlemiş oldum teknikler ikna etmek istediğiniz kişi ile aynı tavır ve davranışları sergilerken tesadüf tekniğini kullanmakla hemen hemen benzerdir.

Bu nedenle ikna etmek istediğiniz kişiyi ikna etme çalışmalarına başlamadan önce araştırmak önemlidir. Aynı takım, aynı dizi, aynı müzik zevki, aynı kitapları okumak abartı bir tesadüfe işaret eder ve bu da ikna etmek istediğiniz kişiyi daha kolay ikna edebilmenize yardımcı olur.

Görselde Manipülasyon Tekniği konusunu betimleyen bir grafik bulunmaktadır.

2) Manipülasyon Tekniği

Manipülasyon kelimesi insanlar tarafından hoş karşılanmasa da insanları ikna etmenin 5 yolu makalemde en çok dikkat etmenizi ve uygulayabilmenizi istediğim tekniklerden bir tanesidir. Manipülasyon insanlar üzerinde farklı tekniklerle uygulanabilir.

Örneğin karşınızdaki kişi sessiz konuşuyorsa sessiz konuşmak, karmaşık konuşuyorsa karmaşık, konuşmak veya örnekleri çok kullanan bir kişi ise örnekleri çok kullanılan bir kişiye dönüşmek ile alakalı bir durumdur.

Beyinde ayna nöronlar adı verilen bir yapı vardır. Bu nöronlar karşısındaki kişiyi sevdiğinde onu taklit etmeye başlar. Eğer siz ayna nöronları istediğiniz gibi manipüle edebilirseniz karşınızdaki kişi ikna etmek oldukça kolaylaşacaktır. 

Manipülasyon tekniğinde kullanabileceğiniz basit adımlar.

  • Minimal düzeyde rahatsız etmeyecek bir şekilde karşınızdakini taklit etmek.
  • Sessiz konuşuyorsa sessiz konuşmak.
  • Yavaş konuşuyorsa yavaş, karmaşık konuşuyorsa karmaşık konuşmak.
  • Örnekleri çok kullanarak konuşan biri ise örnekleri çok fazla kullanarak konuşmak vb.
Görselde Çağrıştırma Teorisi konusunu betimleyen bir grafik bulunmaktadır.

3) Çağrıştırma Teorisi

Cehalet veya bilgi eksikliği bazı konuların ikna edilebilirliğini yüksek oranda olumsuz hale getirmektedir. Bu yüzden birini ikna etmek için bir şey anlatırken, bir uygulama yaparken kişinin anlayabileceği şekilde örnekler vermek ya da onun hitabetinde uygun bir ağızla örneklendirmeler yapmak oldukça önemlidir. 

Bu teknik diğer teknikler den bir tık daha öndedir. Çünkü insanlar bazı şeyleri hatırladığında mutlu olur. Hatta hatırlatan kişiye ilgi duyar ve onun istediği şeyi kabul etme eğilimine geçer. Bu nedenle bu tekniği kullanmak işinize oldukça yarayacaktır.

Hemen tıklayarak Tiktok’tan Para Kazanmak adlı içeriğimi okuyabilirsiniz.

Bu tekniğe de kısaca örnekler verelim.

  • Şu şu şu takım şu takımı yenmişti ya hatırlıyor musun? Aynı onun gibi bir durum.
  • Geçtiğimiz yıllarda şu siyasetçi şu şekilde başarmıştı hatırlıyor musun?
  • Mark Zuckerberg’de üniversiteyi bırakarak benzer bir projeye atılmıştı hatırlıyor musun?
  • Çiçeği büyütürken hafif hafif budarsan fazla uzamasına neden olursun ya bu da tıpkı onun gibi bir durum vb.

Yukarıdaki örneklere yüz binlerce örnek kombinasyon oluşturulabilir. Sadece konuya odaklanmalı ve çağrışım yaptırabilecek cümleleri bulmalısınız.

Görselde Karşılıklı Davranış Kuralı konusunu betimleyen bir grafik bulunmaktadır.

4) Karşılıklı Davranış Kuralı

Karşılıklı davranış kuralı daha çok kişinin yaptığı hareketlere benzer hareketlerle karşılık vermektir. Örneğin bir kişi çayınıza şeker attıysa siz de onun bardağını temizlemek için bir yere götürebilir veya tepsiye koyup ona yardımcı olabilirsiniz. 

Bir başka örnek ise bir kişi size bir yemek ısmarlıyorsa 3-4 gün içerisinde sizde ona aniden bir yerde yemek ısmarlayabilirsiniz.

Karşılıklı davranış kurallarına yine bütün maddelerimize yaptığımız gibi kısaca bir listeleme yapalım. 

  • Kişiye iltifat etmek veya size iltifat edildiğinde farklı bir yerden aynı şekilde iltifat etmek.
  • Çay kahve gibi ikramlarda kişinin rahatsız olmayacağını fark ettiğinizde şeker uzatmak veya bardağını karıştırmak.
  • İhtiyacı olan, zorlandığı fakat kendisinin yapamadığı herhangi bir konuda ona yardımcı olmak.
  • Bilmediği bir konuda size fikir vermesini sağlayarak sizin de ona bilmediği bir konuda fikir verebilme ortamını oluşturmak vb.
Görselde Az Bulunurluğun Başlaması konusunu betimleyen bir grafik bulunmaktadır.

5) Az Bulunurluğun Başlaması

Az bulunurluğunun başlaması konusu daha çok atalarımızdan genlerle bize aktarılan bir durumdur. Geçmişte üretimin az olması, bulunurluğun azalmasıyla doğru orantılıydı.

Günümüzde üretimin çok olması, tüketim çılgınlığı gibi kelimeler geçmişte ne yazık ki bulunmamaktaydı. Tamda bu nedenlerden dolayı bilinçaltımızda, genlerimizde, bir şeyin bitmesinden korkmak, az bulunan bir şeyin sahibi olamamaktan korkmak önemli bir durumdur. 

Bulunurluğun zenginlikle, akademik kariyer başarısıyla veya korkusuzlukla herhangi bir şekilde bağlantılı değildir.

Hemen hemen herkes bir şeyin bitmesinden, az bulunan bir şeye sahip olamamaktan korkmaktadır. Bu yüzden birini ikna ederken örneğin “Yarın bitecek, kısa süreliğine bir teklif gibi” cümlelerle kişilerin bitme korkusunu kullanarak ikna edilebilmesine neden olabilirsiniz. 

Dilerseniz bu içeriği onedio.com web sitesinden daha geniş tekniklerin bulunuyor olan halini okuyabilirsiniz. Onedio içeriğini okumak için hemen buraya tıklayabilirsiniz.

İnsanları ikna etmenin 5 yolu yazım burada sonlandı. İnsanları ikna etmekle ilgili herhangi bir durumda tıkandığınız da veya danışmanlık almak istediğinizde bana ulaşabilir ve merak ettiğiniz her şeyi sorup bir strateji oluşturabilirsiniz.

Etiketler

Berkay

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı
Sohbeti Başlat
Yardımcı olabilir miyim?
Merhaba sormak istediğin soruları ücretsiz olarak yanıtlıyorum. Bunun yanı sıra almak istediğin bir hizmet varsa da yine buradan yazabilirsin.