Google Algoritma Güncellemesi 2020 - Network Marketing
SEO

Google Algoritma Güncellemesi 2020

Google Algoritma Güncellemesi 2020, 04.05.2020 tarihinde Danny Sullivan tarafından kaleme alınarak tüm web sitesi sahiplerini bilgilendirmek için üretilmiş yazının ana konusudur. 

Google Algoritma Güncellemesi 2020

Google Algoritma Güncellemesi 2020 hakkında bize tüm bilmemiz gerekenleri açıklayan Danny Sullivan Google arama motorunda yılda büyük birkaç güncelleme yapıldığını, bu büyük güncellemelerin notlarını bizlerle paylaştıklarını fakat hemen her gün yapılan güncellemelerin çoğunun olası sonuçlarını açıklamadıklarını ifade eden eşsiz bir içerik hazırlamış.

İçerik tamamiyle ingilizce olduğu için konuyu sizlere en yalın haliyle özetlemek istedim. Google hemen her gün onlarca güncelleme yapmakadır. Fakat bu güncellemeler sayı olarak yüksek kitleleri etkilemediği için yetkililer tarafından açıklama yapma gereği duyulmayan güncellemeler olarak bilinir. 

Fakat Danny yapılan ve bir süre daha yapılacak olan bu güncelleme hakkında içerik üretmek isteyişini önemli bazı değişikliklere gittikleri için olduğunu belirtmiş. İçeriğin ilk ana kısmına kadar güncelleme esnasında ya da sonrasında ne yapmamız gerektiğini de çok güzel açıklamış. 

“Bilinmesi Gereken Bir Not”

Danny detaylara girmeden önce son olarak “Temel güncellemede daha iyi performans gösterebilecek sayfalarda yanlış bir şey yok. Web yöneticisi yönergelerimizi ihlal etmediler veya bu yönergeleri ihlal eden sayfalarda olduğu gibi manuel veya algoritmik bir işleme maruz kalmadılar. Aslında, çekirdek güncellemede belirli sayfaları veya siteleri hedefleyen hiçbir şey yoktur.” gibi bir açıklama yapmış.

Yani buradan anlayacağımız en önemli şey bu güncelleme spesifik olarak bir ya da belli bir grup web sitesini doğrudan etkileyecek güncellemelerden ziyade hali hazırda iyi olan içeriğe sahip sitelerin daha kaliteli hale gelmesi için yapılmış.

Google Algoritma güncellemesi 2020 İçeriğini okuduktan sonra Dünya çapında SEO danışmanları…

Kaliteli Bir İçerik İçin Hangi Soruları Sormamız Gerekiyormuş?

Dijital Pazarlama ajanslarının, freelancer uzmanların sık sık önemini hatırlattığı bir konu olan “içerik” bu güncelleme ile yine ne kadar dikkat etmemiz gereken bir nokta olduğunu bizlere anlatmaya ve içeriklerimizi sürekli geliştirmemiz gerektiğini anlatmaya devam ediyor.

Danny içeriğinde, bir içeriği yazarken, yazdıktan sonra ve kalitesini anlamamız için hangi soruları sormamız gerektiğini tek tek listelemiş. Öncelikle sizlere bu listenin başlıklarını daha sonra alt başlıklar ile listelerinin Türkçe hallerini yazacağım.

Başarılı bir içerik için sorulması gereken sorular:

  1. İçerik ve kalite soruları.
  2. Uzmanlık soruları.
  3. Sunum ve yapım soruları.
  4. Karşılaştırmalı sorular.

Yukarıda bulunan dört ana başlık Google Algoritma Güncellemesi 2020 tarihinden itibaren dikkate alınacak ve Google tarafından mükemmel bir içerik üretmek için cevaplanmış olması gereken sorular olarak tüm meraklılarına yayınlanmıştır.

İçerik ve Kalite Hakkında Sorular

  • İçerik orijinal bilgi, raporlama, araştırma veya analiz sağlıyor mu?
  • İçerik, konuyla ilgili kapsamlı, eksiksiz veya kapsamlı bir açıklama sunuyor mu?
  • İçerik, anlaşılır bir analiz veya aşikar olmayan ilginç bilgiler sunuyor mu?
  • İçerik, başka kaynaklardan yararlanıyorsa, yalnızca bu kaynakların kopyalanmasını veya yeniden yazılmasını önler ve bunun yerine önemli ölçüde ek değer ve özgünlük sağlar mı?
  • Başlık ve / veya sayfa başlığı içeriğin açıklayıcı ve yararlı bir özetini sunuyor mu?
  • Başlık ve / veya sayfa başlığı doğada abartılı veya şok edici olmaktan kaçınıyor mu?
  • Yazdığınız içerik, yer işareti koymak, bir arkadaşınızla paylaşmak veya önermek istediğiniz türden bir sayfa mı?
  • Bu içeriği basılı bir dergi, ansiklopedi veya kitapta görmeyi veya göndermeyi bekler misiniz?

Aslına bakılırsa yukarıda görmüş olduğunuz tüm maddeler ciddi anlamda optimize edilmesine gerek duyulmadan sadece insanların okuyup bilgi alabileceği, gerekirse dergiye basılabilecek kadar kaliteli mi? sorularına cevap aramaktan ibaret.

Bir içeriğin 350 kelime olması gerek, diğer sayfaya yönlendirme yapması gerek, anahtar kelimeyi %3 kullanmak gerek, ilk alt başlıkta anahtar kelimeyi geçirmek gerek vb gibi yüzlerce kalıplaşmış “Doğru sanılan” bilgiler ne kadar önemsizmiş değil mi?

Berkay Ağlar

Uzmanlık Kanıtı Hakkında Sorular

  • İçerik, açık kaynak bulma, ilgili uzmanlığın kanıtı, yazar veya yayın yapan site hakkında arka plan gibi, örneğin bir yazar sayfasına veya sitenin Hakkında’ya ilişkin bilgiler gibi bilgileri güvenmenize neden olacak şekilde sunuyor mu? sayfa?
  • İçeriği üreten siteyi araştırdıysanız, sitenin iyi güvenilir olduğuna veya konuyla ilgili bir otorite olarak geniş çapta tanındığına dair bir izlenim bırakır mısınız?
  • Bu içerik, konuyu iyi bilen bir uzman veya meraklı tarafından yazılmış mı?
  • İçerik kolayca doğrulanmış olgusal hatalardan uzak mı?
  • Paranız veya hayatınızla ilgili sorunlar için bu içeriğe güvenmek sizin rahat etmenize yardımcı olur mu?

Sunum ve Prodüksiyon Hakkında Sorular

  • İçerikte yazım hataları ya da üslup sorunları var mı?
  • İçerik iyi mi üretildi, özensiz mi yoksa aceleyle mi üretildi?
  • İçerik, çok sayıda içerik oluşturucu tarafından toplu olarak veya dış kaynaklar kullanılarak mı üretildi?
  • İçerikte, ana içeriğin dikkatini dağıtan veya bu içeriğe müdahale eden aşırı miktarda reklam var mı?
  • İçerik, mobil cihazlarda görüntülendiğinde iyi görünüyor mu?

Sunum ve yapım kısmında kendimize sormamız gereken sorular ise daha çok mutfak yerine servisi nasıl yaptığımızla alakalı. İçeriğiniz uzaydan da ziyaret edilse rahatlıkla okunup anlaşılabiliyor mu yoksa kişisel para hırsınız yüzünden okunmayacak halde mi vs.

Yapılan En Sık İki Hata Hakkında Karşılaştırmalı Sorular

  • İçerik, arama sonuçlarındaki diğer sayfalara kıyasla önemli bir değer sağlıyor mu?
  • İçerik sitenin ziyaretçilerinin gerçek çıkarlarına hizmet ediyor gibi mi görünüyor yoksa sadece arama motorlarında neyin iyi olabileceğini tahmin etmeye çalışan biri tarafından var mı?

Bu yukarıda bulunan iki soru ise zamanında beni yetiştiren iki üstadım tarafından benzerleri bulunan sorulardır.

Google tarafından değil de benim mentorlerim tarafından aldığım öğütler, “Kendi web sitene günde kaç kere girme isteğin oluşuyor?”,”Amacın Google’ı kandırmak mı yoksa yarar sağlamak mı?”

Bu iki soruyu ya da Google’ın bize sormamızı istediği iki soruyu sorup olumlu cevaplar verebilirseniz Google ile aynı yoldasınızdır. Size kısa bir süre sonra ödül alacaksınız diyebilirim.

Peki Google tarafından yayınlanan bu içerik maddeleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce Google Algoritma Güncellemesi 2020 hakkında ki yayınlanan bu içerik sizce rakiplerinizle daha dişli bir rekabete girmenize yardımcı olur mu?

Berkay

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı
Sohbeti Başlat
Yardımcı olabilir miyim?
Merhaba sormak istediğin soruları ücretsiz olarak yanıtlıyorum. Bunun yanı sıra almak istediğin bir hizmet varsa da yine buradan yazabilirsin.