fbpx
e ticaret yapmak için şirket kurmak gerekir mi

2022 Yılında E-Ticaret Yapmak İçin Şirket Kurmak Gerekir Mi?

E-Ticaret yapmak için şirket kurmak gerekir mi? sorusu son dönemde e-ticaret platformların artması ve yüksek gelirler elde etmesi nedeniyle sıkça sorulan bir soru haline geldi. Kapsamlı kılavuza geçiş yapmadan önce kısa cevap olarak bu soruya “Evet şirket açmak gerekir.“ diyerek cevap verebilirim.

E-Ticaret İçin Şirket Kurmak Gerekir Mi?

E-ticaret yapmak için Şirket Kurmak Gerekir Mi
Bu görsel Şirket Kurmak Gerekir Mi? Sorusunu görsel olarak güzelleştirmek adına tasarlanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti E-Ticaret yapmak için şirket kurmak gerekir mi? konusuna yasalar eşliğinde bir karar vermiştir:

Madde 1 – (Değişik: 7/1/2003-4783/1 md.)

Gerçek kişilerin gelirleri gelir vergisine tâbidir. Gelir bir gerçek kişinin bir takvim yılı içinde elde ettiği kazanç ve iratların safi tutarıdır.

Türkiye Cumhuriyeti bir devlettir ve bu devlet 1900’lü yıllardan itibaren geliştirilmiş ve geliştirilmeye devam eden yasalarla yönetilmektedir. Bu sorunun cevabını tabii ki Türkiye Cumhuriyeti yasaları bizlere verecektir. Bu konuyla alakalı dolaylı yoldan 31/12/1960 tarihinde kabul edilmiş  Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren yönetmelik fihristinin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.

E-ticaret şirket açma nedeni
Bu görsel mevzuat.gov.tr adresinden elde edilmiş olup şirket açmanın zorunda olduğunu açıklayan yasa maddelerini içermektedir.

E-Ticaret İçin Şirket Kurma Zorunluluğu Var Mı?

Türkiye Cumhuriyeti yasaları derki, ülkemiz içerisinde yaşayan gerçek kişiler herhangi bir alandan herhangi bir şekil de gelir elde ettiklerinde yasa ve mevzuatlara uygun bir şekilde vergi vermek zorundadırlar.

Devlet gerçek kişilerin gelirlerini de iki ana ve alt yollar üzerinden analiz etmeye çalışır. Birincisi bir işletmede çalışan bireyler ikincisi ise bir şirketi olan bireyler.

Şayet sizler bir şirkette çalışarak gelir elde etmek yerine geleneksel ya da e-ticaret modeliyle gelir elde etmek isterseniz bunu devletin takip edebileceği şekil de yani şirket kurarak takip edebilmesine yardımcı olarak vergiye tabi olmalısınız.

E-Ticaret İçin Şirket Kurma Mevzuatı

Biraz önce bahsetmiş olduğum gibi Türkiye Cumhuriyeti tüm sürecini yasa ve mevzuatlar ile düzenler, takip eder. E-Ticaret yeni bir kavram olsa da tabii ki bununla ilgili yasalar ve mevzuatlar geliştirildi. İlgili bakan ve bakanlıklarımız çalıştı yani.

E-ticaret Mevzuatı
Bu görsel de e-ticaret için şirket kurma mevzuatının yazılı ve kısmi ekran görüntüsü bulunmaktadır.

E-Ticaret aslında hemen hepimize yeni bir kavrammış gibi görünse de devletimiz bu konuyla ilgili çalışmalarının ilk temellerini 8 Mart 1995 yıllarında attı.

“Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” adıyla atılan temeller 2019 yılının 15 Şubat tarihinde “Elektronik Ticarette Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” kapsamında tamamen geliştirilerek günümüze uyarlandı.

Geçtiğimiz ortalama 15 yıl içerisinde bu konuyla ilgilenen bakan ve bakanlıkların yaptığı çalışmalara göre 22 farklı kanun, düzenleme, tebliğ ve yönetmelik e-ticaret mevzuatı kapsamında yürürlülüğe girmiştir.

E-Ticaret için şirket kurma mevzuatı konusu bir şehir efsanesi değil. Dilerseniz hemen e-ticaret için şirket kurma mevzuatı linkine göz atabilirsiniz. Linke göz attığınız da e-ticaret iş ve işlemleri için uyulması gereken tüm yasa, yönetmelik ve tebliğleri detaylıca öğrenebilirsiniz.

E-ticaret yapmak için hangi tür şirket kurulmalı?
E-ticaret yapmak için kurulması gereken şirket türlerini bu başlıklar altında göreceksiniz.

E-Ticaret İçin Hangi Şirket Kurulmalı?

Mevzuat ve yönetmelikler ile ilgili haberdar olduktan sonra E-Ticaret yapmak için şirket kurmak gerekir mi? sorunuza cevap aldığınızı düşünüyorum. Peki gerçekten bir ticaret modeli olan “e-ticaret” modeliyle gelir elde etmek istiyorsanız hangi şirket türünü kurmanız gerektiğini biliyor musunuz?

E-ticaret modeli ile gelir elde ederken kurmanız gereken altı farklı şirket türü bulunmaktadır. Bunlar;

  1. Şahıs Şirketi
  2. Limited Şirketi
  3. Anonim Şirket
  4. Kollektif Şirket
  5. Komandit Şirket
  6. Kooperatif Şirket

Bu rehber içerisinde detaylı olarak sadece Şahıs Şirketi, Limited Şirketi ve kısmi olarak Anonim Şirketleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır.

Zaten hali hazırda Kollektif, Komandit ve Kooperatif Şirket kurmak ya da dönüştürmek isteyenlerdenseniz iş ve şirket yapılarından anlıyor olmalısınız. (Bu şirketler bazı şirket türlerinin çok fazla büyümesiyle ya da ortak sayılarının artmasıyla ortaya çıkan şirket türleridir. Bu nedenle özel bir nedeniniz yoksa madde 4,5,6 da bulunan şirket türlerine ihtiyacınız olmayacaktır.)

E-Ticaret İçin Şahıs Şirketi Kurmak

Şahıs şirketi tek bir kişinin sahip olduğu şirketin ve kendisi arasında herhangi bir ayrımın olmadığı işletme türüdür. Öncelikle bakalım Wikipedi bu konuyu nasıl tanımlamış?

Şahış şirketi kurmak
Bu görsel E-Ticaret İçin Şahıs Şirketi Kurmak başlığı altında tanımlanan Şahış Şirketi nedir sorusunun Vikipedi tarafından tanımlanmasını göstermektedir.

Şahış şirketi kurulduğunda vergi levhanızda TC kimlik numaranız, kendi adınız ve soyadınız bulunur. Örneğin “Trendyol” bir şahış şirketi değildir.

Trendyol birazdan işleyeceğimiz başlıklar arasında bulunan farklı bir türde işletmedir. Şahış şirketlerinde genelde şirket adresi ev adresi olarak verilmekte ve faturalar şahsi isminiz tarafından kesilmektedir.

E-Ticaret İçin Limited Şirketi Kurmak

Limited şirketi daha çok orta ve yüksek hacimli ticari işlemler yapan şirketlerin tercih ettiği ya da etmesi gerektiği bir şirket türüdür. Buna ek olarak yine genelde birden fazla gerçek ve/veya tüzel kişi tarafından kurulan işletme türüdür.

Peki Wikipedi bu konuyu nasıl tanımlamış?

Limited Şirketi Nasıl Kurulur
Bu görsel E-Ticaret İçin Limited Şirketi Kurmak konu başlığı altında vikipedinin tanımlamasını göstermektedir.

E-ticaret yapmayı planlayan bireyler için başlangıç olarak şahıs şirketi kurmak yeterli olacaktır. Fakat istikrarlı bir şekil de ilerleyen e-ticaret markaları bir süre sonra satış hacimlerinin artmasından dolayı bazı anayasal durumlarla karşılaşacaktır.

Bu nedenle şahıs şirketinizi bir süre sonra Limited şirketine çevirmek zorunda kalabilirsiniz. Fakat endişelenmeyin şayet yüksek bir bütçeniz olmadan minimal bir yatırım ile e-ticaret yapma fikrine kalkışıyorsanız başlangıç aşamasında şahıs şirketi sizler için yeterli olacaktır.

E-Ticaret İçin Anonim Şirketi Kurmak

Biraz önce bahsettiğim Trendyol her ne kadar çatı ya da grup şirketler arasında olmuş olsa da Türkiye’nin e-ticaret sektörünü elinde tutan Trendyol bir Anonim şirketidir. Anonim şirketler ilk kuruluş aşamasında ya da farklı bir işletme türünden dönüştürüldüğün de minimum 50.000 Türk Lirası sermayeye ihtiyaç duyar.

Fakat e-ticaret iş ve işlemlerine yeni başlıyorsanız Anonim Şirketi kurma noktasında acele etmenize gerek yok. Zaten hali hazırda Anonim Şirketi kurmak için yapmanız gereken bazı önemli işlemler bulunmaktadır.

E-ticaret yapmak için şirket nasıl kurulur?
Şirket kurmanın birbirinden farklı yolları ve türleri vardır fakat e-ticaret için aşağıdaki şirket türleri sizler için yeterli olacaktır.

E-Ticaret İçin Şirket Nasıl Kurulur?

E-ticaret için şirket kuma aşamasında karar vermeniz gereken iki aşama bulunur. Bunlardan birisi Şahıs Şirketi mi? İkincisi Limited Şirketi mi? Yaptığınız araştırmaların sonucunda verdiğiniz karara göre sahip olmanız gerekenleri bilmeniz ve oluşturmanız aynı zaman da gerekli evrakları toplamanız ve kuruluş bütçesini hazırlamanız gerekmektedir.

E-ticaret için şirket kurma adına yapılan binlerce arama olsa da direkt olarak e-ticaret için bir şirket kurma mantığı bulunmamaktadır. E-ticaret yapmak için şirket kurmanız gerekmektedir. O nedenle hadi önce Şahıs Şirketi kurmak için neler yapmanız gerektiğinden bahsedelim.

E-Ticaret İçin Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

E-ticaret ile internetten üzerinden satış yapmak isteyenler için şirket kurmak oldukça kolay bir işlemdir. Özellikle Şahıs Şirketi kurmakta da olmadığı zaman kapatmakta kolay olan işletme türleri arasındadır. Şahıs Şirketi kurmanın iki yolu bulunmaktadır. Birincisi fiziksel dünya da bazı iş ve işlemleri tamamlamak ikincisi ise online platformların yardımıyla şirket kurmak.

Bir sonraki alt başlığımda fiziksel olarak şahıs şirketi kurulumunda gerekli olan belge ve evrakları inceleyeceğiz hadi başlayalım.

Şirket için hangi belgeler gereklidir?
Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler

Şahıs Şirketi Kurmak İçin Gerekli Belgeler

Şahıs Şirketi açmak için fiziksel yolu tercih ettiyseniz aşağıda bulunan şu maddeleri uygulamanız gerekmektedir;

  1. Muhasebe iş ve işlemlerini yapacak Mali Müşavir ya da Muhasebeci
  2. Şirket kurulumunda gerekli evrakları toparlama
  3. Şirket kurma maliyetlerini öğrenme ve plan yapma
  4. Şirket açılış işlemleri için başvuruda bulunma ve akabinde yoklamaya girme

Yukarıda görmüş olduğunuz dört madde e-ticaret için Şahıs Şirketi kurma noktasında takip etmeniz gereken maddelerdir. Hadi gelin tüm bu maddeleri daha detaylı bir şekil de alt başlıklar halinde işleyelim.

şirket kurulumunda muhasebe işlemleri
Şirket kurulumunda muhasebe işlemleri oldukça önemlidir.

Muhasebe İş Ve İşlemleri

Şirket kurmak oldukça sorumluluk gerektiren bir işlemdir. Bilmiyorum, bilgim yoktu ya da unuttum gibi cevapları devlet ne yazık ki kabul etmez. Şirket kurulduktan sonra yaptığınız her ticari faaliyeti tek tek belgelendirmeli ve devlete sunmalısınız.

Devlete sunma noktasından sonra ise gelen ve gelecek olan vergilendirmeleri takip etmeli akabinde bunların ödemelerini yapmanız gerekmektedir. Tabii ki tüm bu işlemleri kendinizde yapabilirsiniz fakat yasal sorumluluklardan dolayı bir muhasebeci veya mali müşavir ile çalışmak zorundasınız.

Hal böyle olunca da seçeceğiniz muhasebeci veya mali müşavirin işinizi iyi takip eden kişi ya da kurum olması gerekmektedir. Bu nedenle seçim yapmadan önce şunlara dikkat etmelisiniz;

  • Mesleki yeterlilik seçim yaptığınız kişide yüksek olmalıdır. (Yasal sorunlar ile karşılaşabilirsiniz.)
  • 2022 yılında neredeyse tüm muhasebe işlemleri teknoloji ile harmanlanmış durumdadır. Bu nedenle seçim yaptığınız kişi ya da ekip teknolojiye adapte olmuş bir merci olmalıdır.
  • Vergi planlamalarının sorunsuz yapılabiliyor olması gerekmektedir. (Yüksek miktarlı borçlarla karşılaşmak istemezsiniz.)
  • Referans oldukça önemlidir. E-ticaret alanında iade, iptal gibi konular klasik ticarete göre oldukça hızlı ilerler. Bu nedenle daha önce e-ticaret firmalarına hizmet vermiş bir ekip olması sizin yararınıza olacaktır.
  • SMMM yani Serbest Muhasebeci Mali Müşavir belgesi olması sizlerin tarafından bakıldığında oldukça önemli bir konudur. Bu belgenin varlığını çalışacağınız ekibe sormanızı tavsiye ederim.

Gördüğünüz gibi satış yapmaktan çok plan, program ve vergilendirme noktaları daha önemli gözüküyor. Bu nedenle satışa odaklandığınız kadar resmi ve yasal noktalara da çok dikkat etmelisiniz.

Şahıs Şirketi evrakları nelerdir?
Şahıs Şirketi kurarken toparlanması gereken evraklar şu şekildedir.

Şahıs Şirketi Kurulumunda Gerekli Evrakları Toparlama

Şirket kurma aşamasında ivedilikle toparlamanız gereken bazı evraklar bulunmaktadır. Bu evrakların bazıları ufak ödeme yapmanız durumunda sizin tarafınıza verilir. Fakat bu evraklar şirket kuruluşu için ödenecek olan ödemeler içerisine girmez. Örneğin halen muhtar tarafından ikametgah belgesini almak için 10, 20, 30 TL gibi ödemeler yapmanız gerekebilir.

Şirket kurma sürecinde toparlanması gereken evrakların listesi şu şekildedir;

  1. 8 ya da 10 adet Vesikalık fotoğraf
  2. Türkiye Cumhuriyeti tarafından verilen resmi kimlik belgenizin fotokopisi
  3. İkametgah belgesi (E-devlet üzerinden ya da muhtarlıklardan alabilirsiniz.)
  4. Tapu veya kira kontratı belgesi (Devletin şirketinizin yerini belirleyebilmesi adına istenen bir belgedir.)
  5. Mali Müşavir vekaletnamesi (Sizin adınıza muhasebe iş ve işlemlerini yapacağına izin verdiğinizi gösteren bir belge türü.)
  6. İmza Beyannamesi
  7. Şirket Kuruluş formu

Şirket kuruluş formu biraz önce açıkladığım kıstaslar üzerine seçmiş olduğunuz müşavir ya da muhasebeciniz tarafından temin edilmesi gereken bir evraktır. O evrakı onlar size iletecektir. Vekaletname ise noter üzerinden resmi olarak yapılan bir işlemdir. Ayrıca noter ücreti tarafınızca karşılanmaktadır.

Şahıs Şirketi Kurma Maliyeti 2022

Şahıs Şirketi kurmak için genel olarak ortaya çıkan maliyetler aşağıda listelenmiştir. Bu maddeler sadece Şahıs Şirketi kurmak için bu şekildedir. Farklı tür bir şirket kurmak isteyenler için makalenin devamında bu tablo farklı miktarlar ile tekrar gösterilecektir.

Şahıs Şirketi kurma maliyetleri bu şekildedir;

İşlem İsmi İşlem Ücreti
Damga Vergisi 76 Türk Lirası (Yetmiş Altı Türk Lirası)
İkametgah 20 İla 30 TL ( Yirmi İla Otuz Türk Lirası Arası)
Muhasebeci Vekaletnamesi 100 İla 200 TL (Yüz İla İki Yüz Türk Lirası Arası)
İmza Beyannamesi 85 TL (Seksen Beş Türk Lirası)
Vesikalık Fotoğraf 30 TL (Otuz Türk Lirası)

Yukarıda bulunan tabloda fiziksel olarak Şahıs Şirketi kurarken uygulamanız ve ödemeniz gereken ödemelerdir. Fakat bir mali müşavir ya da muhasebeci bulma noktasında sorun yaşarsanız bunun için sizlere online hizmet veren eşsiz bir platform ile tanıştırmak isterim.

Şahıs Şirketi kurmak için tüm iş ve işlemlerinizi internet üzerinden yapmak isterseniz mükellef.co isimli platform sahip olduğu tüm teknik ekibiyle sizlere yardımcı oluyor. Şahıs Şirketi kurmak için hemen bu linke tıklayarak gerekli adımları onlardan öğrenebilirsiniz.

Başvuruda Bulunma ve Akabinde Yoklamaya Tabi Olma

Gerekli evrakları toplar ve tüm işlemleri tamamlarsanız vermiş olduğunuz şirket adresinize devlet memurları ziyarete gelir. Bazı durumlarda size birkaç soru sorar ya da soru sormadan gerekli işlemleri yapar ve vergi levhanızın çıkmasına yardımcı olurlar.

Yoklama esnasında şirket adresinizde bulunmanız gerekmektedir. İstemeyerek yoklama esnasında şirket adresinde bulunmamanız durumunda vergi memurları birkaç hak tanıyabilirler. Fakat yoklama olmadan şirket açılışınız mümkün olmayacaktır.

E-Ticaret İçin Limited Şirketi Nasıl Kurulur?

E-ticaret için Limited Şirketi kurmak Şahıs Şirketi kurmaktan bir miktar daha zor ve meşakkatli bir süreçtir. Fakat kurulum süreci hemen her işletme türü için aynıdır. Limited şirketi kurarken Şahıs Şirketinden farklı olarak devreye sözleşme hazırlığı, banka süreçleri ve ticaret siciline kayıt gibi bazı işlemleri bulunmaktadır.

Limited Şirketi kurulumu yapılırken önemli noktalardan biriside oda ve belediye işlemleridir. Aynı zaman da Şahıs Şirketinden farklı belli başlı belge ve kayıt işlemlerinin yapılması gerekmektedir. Hadi gelin Limited şirketi kurmak için gerekli belgeleri inceleyelim.

Limited Şirketi Kurmak İçin Gerekli Belgeler

Limited Şirketi devlet nezdinde önemli bir konuma sahip şirket türüdür. Bu şirket türünde devlete “Ben ticari işlemlerden anlıyorum ve satış beklentilerim ortalama ve/veya ortalamanın üzerinde olacaktır.” demek ile eş değerdir. Bu nedenle devlet aşağıda ki belge ve kayıt işlemlerinin yapılmasını istemektedir. Bu işlemler şu şekildedir;

  1. Muhasebe işlemleri için yetkin muhasebeci seçimi
  2. Limited Şirketi kuruluş belgelerinin toparlanması
  3. Limited Şirketine ait ana sözleşmenin hazırlanması
  4. Banka ve Vergilendirme süreçleri
  5. Ticaret Sicil için kayıt işlemleri
  6. Beyanname ve Vekalet işlemleri
  7. Vergi Dairesi bildirim süreci
  8. Oda ve Belediye işlemleri

Gözünüzün korktuğunu hissediyorum. Fakat Limited şirketi için gerekli iş ve işlemler çok gibi görünse de uygulamak ve şirketi açmak oldukça kolaydır. Hadi gelin tüm bu süreçleri tek tek alt başlıklar halinde işleyelim;

Muhasebe İş Ve İşlemleri

Limited Şirketlerinde vergi ve muhasebe işlemleri Şahıs Şirketine nazaran bir miktar daha fazla ve önemlidir. Bu nedenle Limited Şirketi kurarken yapmış olacağınız muhasebeci seçimi oldukça önemlidir. Seçtiğiniz yetkin muhasebe veya mali müşavir sizlere mesleki tecrübesinden dolayı öngörüler vermeli bazı durum ve olaylar gerçekleşmeden sizleri bilgilendirmesi gerekmektedir.

Limited Şirketi Kurulumunda Gerekli Evrakları Toparlama

Limited Şirketi kurmak istediğinizde biraz önce de söylemiş olduğumuz gibi ivedilikle toparlamanız gereken evraklar ve yapmanız gereken işlemler bulunmaktadır. Bu evrak ve işlemler sırasıyla şu şekildedir;

  • Limited Şirketi kuruluşunda doldurulacak kuruluş bildirimi formu
  • Tasdik edilmiş sözleşme (Bu sözleşme noter huzurunda tasdik edilmesi gerekmektedir.)
  • Ortakların ya da kişinin kimlik fotokopileri
  • Ortakların ya da kişinin vesikalık fotoğrafları
  • Kurulum aşamasında gerekli sermayenin yatırıldığını görüntülenmesine yardımcı olan resmi dekont belgesi
  • İkametgah belgesi (Ortakların tümünün ya da tek kişiyse kişinin)
  • Şirketin hizmet vereceği yerin kira sözleşmesi ve Kira Kontratı
  • Oda kayıt beyannameleri
  • Varsa ortakların pay ve sermaye oranlarını gösteren evrak
  • Şirketin müdürü, temsilcisi ya da onay mercii olduğunu belirten belge

Görmüş olduğunuz gibi yukarı da bulunan evraklar bir hayli fazla ve önemli evraklar. Bu evrakları eksiksiz ve usule uygun toparlanabilmesi için tecrübeli bir muhasebecinizin olması gerekmektedir. Yapılan yanlışlıklar ya da bilmeden dahi olsa usule uymayan evrakların teslim edilmesi yasal olarak sizleri yıpratabilir.

Limited Şirketi Sözleşmesinin Hazırlanma Süreci

Limited Şirketi açılışında sözleşme hazırlanması yine oldukça önemli konulardan bir tanesidir. Bu sözleşme mali müşavir tarafından hazırlanması gerekir. Fakat bilinçli bir şirket sahibi olmanız adına sözleşme içerisinde bulunan konuları aşağıda belirtmek isterim.

Sözleşme içerisinde bulunması gereken konular şunlardır;

  1. Şirket Ticaret Unavanı
  2. Şirketin hizmet vereceği yasal adresi
  3. Limited Şirketinin toplam sermayesinin net tutarı
  4. Şirkete ortak olan pay ve paydaşların payları
  5. Limited Şirketinin müdür ya da müdürlerinin isim, soy isim, unvan ve vatandaşlık bilgileri
  6. İlan şekilleri

Yukarıda bulunan tüm maddeler tamamlandığında Mersis sistemine girişinin yapılması gerekmektedir.

MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Resmi devlet sistemidir.

Banka ve Vergilendirme Süreci

Biraz önce anlatmış olduğum sözleşmenin Mersis sistemine girişi yapıldıktan sonra sistem size bir Mersis numarası tahsis edecektir. Bu numarayla beraber şirketin kuruluşundan sonra vergi kimlik numarasına sahip olacaksınız.

Sözleşmede belirtilen sermaye miktarının iki yıl içerisinde açılmış olan şirketin banka hesabına yatırılması gerekmektedir. Özetle açılış esnasında şirket sermayesi olarak belirlediğiniz rakamı baştan hazırlamanız gerekmemektedir.

Ticaret Sicil İçin Kayıt İşlemleri

Her ilde devletin resmi ticaret odaları bulunmaktadır. Şirket kuruluş aşamasında bulunduğunuz bölgede hizmet veren ticaret odasına kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Bu kayıt esnasında ticaret odasına teslim etmeniz gereken belgeler ise şu şekilde;

  • Mersis sisteminden alınan bir ekran görüntüsü
  • Gerekli olan şirket kuruluşu için vekaletname
  • Oda kaydı ve kayıt esnasında verilen beyannameniz
  • Ortakların ya da tek kişiyse kişinin bilgilerini gösteren form
  • Rekabet kurumu için yatırılan banka dekontu. (Bu işlem ticaret odası veznelerinde yapılmaktadır.)
  • Kuruluş için gerekli olan 3 adet başvuru formu (Form üç adet olmalıdır.)

Yukarıda bulunan iş ve işlemler tamamlandıktan sonra tescil yazısı, sicil tasdiknamesi ve faaliyet belgesi alınmalıdır. Son olarak gerekli olan defterler temin edilmeli ve aynı şekil de noterde tasdik edilmelidir. Tüm bu süreçler bittiğinde ise e-ticaret için Limited Şirketi kurulum işlemleri tamamlanmış olacaktır.

İmza Sirkülerini Alma Süreci

Limited Şirketlerinde imza sirküleri çok önemlidir. Yapılan tüm resmi iş ve işlemlerde imza sirküleri gerekmektedir. Bu belgenin resmiyette atanan şirket müdür tarafından noterden alınması gerekmektedir. Şirket müdür imza sirkülerini alma işlemini yapmazsa resmi çoğu iş yapılamayacaktır.

İmza sirküleri ticari tüm iş ve işlemlerde bulunması gereken bir evraktır. Para yatırma, çekme, sözleşme imza atma, demirbaş belirleme gibi yüzlerce resmi işlemde kullanılan çok önemli bir belge/evraktır.

Vergi Dairesi Bildirimi

Limited Şirketinizin tüm kuruluş işlemleri bittikten sonra yetkinliğine güvendiğiniz mali müşaviriniz vergi dairesine sizin adınıza bildirim yapması gerekmektedir. Bu bildirim için vekalet verdiğiniz mali müşavirin toplaması gereken belgeler şu şekildedir;

  1. Kira Kontratınız
  2. Tescil Yazınız
  3. Sicil Tasdiknameniz
  4. Açılış Bildiriminiz
  5. Varsa ortaklar dahi olacak şekil de kimlik, noter tasdikli kimlik örnekleri

Bu belgeler ile beraber mali müşaviriniz vergi dairesine başvuru yapacak ve memurlar yoklama aynı zaman da tescil işlemi yapacaktır. Tüm işlemlerin sonucunda ise sizlere yoklama fişi verelerdir.

E-ticaret için belediye ve oda kayıt işlemleri nelerdir?
e-ticaret için şirket kurarken yapılması gereken Belediye ve Oda Kayıt İşlemleri nelerdir?

Belediye ve Oda Kayıt İşlemleri

Limited şirketiniz sanayi kolunda hizmet verecekse sanayi odasına kayıt olmanız gerekecektir. Fakat bizler e-ticaret için Limited Şirketi kurmamızdan dolayı belediyelere yapılacak olan belgeleri öğrenmemiz yeterli olacaktır. Limited Şirketi için belediyelere teslim edilmesi gereken evraklar ise şu şekildedir;

  • İşyeri açma belgesi ve izin ruhsatının çıkartılması
  • İşyerinin kontratı
  • Çevre ve Temizlik vergisinin yatırıldığını gösteren dekont
  • Ticaret sicil gazetesi ve vergi levhası
  • Ticaret Odasından verilen kayıt sureti

Yukarıda bulunan belgeler ile de belediyelere başvuru yapabilirsiniz.

Limited Şirketi Kurma Maliyeti 2022

Limited Şirketi Şahıs Şirketinden bir miktar daha fazla kuruluş ücretine ihtiyaç duymaktadır. Limited şirketinde bazı oda ve dairelere kayıt işlemleri bulunmaktadır. Bu nedenle Limited Şirketi kuruluş masrafları aşağıda bulunan tabloda şu şekilde açıklanmıştır;

İşlem İsmi İşlem Ücreti
Damga Vergisi 76 Türk Lirası (Yetmiş Altı Türk Lirası)
İkametgah 20 İla 30 TL ( Yirmi İla Otuz Türk Lirası Arası)
Muhasebeci Vekaletnamesi 100 İla 200 TL (Yüz İla İki Yüz Türk Lirası Arası)
İmza Beyannamesi 85 TL (Seksen Beş Türk Lirası)
Noter Masrafları 680 TL (Altı Yüz Seksen Türk Lirası)
Vergi Dairesi Masrafları 22 TL (Yirmi İki Türk Lirası)
Ticaret Odası (İstanbul) 1.250 TL (Bin İki Yüz Elli Türk Lirası)
Mali Müşavirlik Kuruluş Ücreti 788 TL (Yedi Yüz Seksen Sekiz Türk Lirası)

Ortalama olarak 2022 yılında bir Limited Şirket kurmak isteyen bireyler sermaye haricinde 2.000 TL ile 3.000 TL civarında bir kuruluş masrafı ile karışılacağını bilmelidir.

E-ticaret için alınması gereken izinler nelerdir
E-ticaret yapmak için alınması gereken izinler nelerdir?

E-Ticaret İçin Gerekli İzinler

E-ticaret yapmak için şirket kurmanın haricinde bazı izinlerinizin olması gerekmektedir. İçeriğimin çok uzamaması adına şirket kuruluş işlemlerini bu başlık alında tutmayacağım. Maddelerimin arasında bulunsa da alt başlıkların içerisinde sadece şirket kurulumunun dışında olan konuları işleyeceğim.

İşte e-ticaret yapmak için sahip olmanız gereken izinler;

  • Mersis Numarası
  • Vergi Kimlik Numarası
  • Etbis Kaydı
  • İşletme Unvanı
  • Faaliyet Gösterilen Sektör, Ürün Ve Hizmet Türü
  • Ticaret Türü
  • KEP Adresi
  • Ödeme Aracılık Kuruluşu İle Anlaşma Bildirimi
  • Kargo Firması İle Anlaşma Bildirimi
  • Altyapı Sağlayıcı İle Anlaşma Bildirimi
  • Yurt Dışı Finans İşlemleri İçin Yurt Dışı Banka Bilgileri
  • Veri Tabanının Bulunduğu Konum

ETBİS Sistemine Kayıt

E-ticaret yapmak isteyen tüm birey ve işletmelerin ETBİS sistemine kayıt olmaları gerekmektedir. ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) kelimelerinin baş harflerinden ortaya çıkmış olan bir kısaltmadır. Özetle devlet fiziksel dünya üzerinde bulunan ticareti nasıl takip ediyorsa online dünya da olan tüm ticareti de takip edebilmek adına departman oluşturarak bir sistem ortaya çıkarmıştır.

ETBİS Kaydı Nasıl Yapılır?

ETBİS sistemine kayıt olmak oldukça kolaydır. Sadece teknikleri bilmeniz yeterlidir. Sizde hemen kayıt olmak isterseniz şu sıralamayı uygulamanız yeterli olacaktır. İşte ETBİS kayıt olma aşamaları;

etbis anasayfa ekran görüntüsü
Etbis anasayfasına giriş yaparak kayıt olma işlemlerine ok ile işaretlenmiş kısma tıklayarak başlanır.

ETBİS sistemine kayıt olmak için öncelikle https://www.eticaret.gov.tr/ sitesine gitmelisiniz. Bu sitenin ana sayfasında bulunan “ETBİS GİRİŞ” butonuna tıklama işlemini gerçekleştirin. Butona tıkladıktan sonra “İşletme Girişi”ne tıklayınız

etbis e devlet ekranı
Açılan bu ekrandan bireysel bilgilerinizi girmeniz istenmektedir.

Akabinde açılan e-devlet sayfasından ilk olarak sicile kayıtlı yetkili temsilci tarafından giriş yapılır.

etbis kayıt ol ekranı 3. aşama
Bu ekranda gerekli alt yetki atamalarını tamamlayabilirsiniz.

Daha sonra gerekli görülmesi halinde yetkili tarafından alt yetkili atanabilir.

Yukarıda bulunan maddeleri uyguladıktan sonra ETBİS’e Kayıt Ol butonuna tıkladığınızda E-Devlet bilgilerinize bağlı MERSİS / ESBİS kaydı bulunan işletmeleriniz ekrana gelecektir. Diğer aşamalar ise hem Türkçe hem de oldukça kolay olduğu için kolayca yapabileceğinizi düşünüyorum.

ETBİS ‘e Kayıt Olmamanın Cezası Nedir?

Nasıl ki şirket açmadan yapılan düzenli ve yüksek işlem hacimli ticari faaliyetler yapılamıyorsa ETBİS kaydı yapılmadan e-ticaret işlemleri de yapılamamaktadır. Şayet ETBİS sistemine kayıt olmadan e-ticaret yapmaya başlar ve devlet tarafından tespit edilirseniz beş bin ila yirmi bin TL arası para cezası ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Devlet tarafından tespit edilmeden bir başkası tarafından şikayet edilerek de aynı sorunu yaşama ihtimalinizin bulunduğunu unutmayınız.

Sonuç

Oldukça kapsamlı olan rehberimin sonuna geldik. E-Ticaret yapmak için şirket kurmak gerekir mi? sorusundan nasıl şirket kurulur sorularına kadar cevap niteliğinde olan bu içeriğimin sonuna geldik. Merak ettiğiniz tüm soruları bana kolayca sorabilirsiniz. Buna ek olarak E-Ticaret Danışmanlığı almak isterseniz buraya tıklayarak detayları öğrenebilirsiniz.

Bir sonraki makalemde e-ticaret için devlet teşvikleri ve kredileri hakkında aklınıza takılan ve öğrenmeniz gereken konuları kaleme alacağım. Esen kalın…

4 thoughts on “2022 Yılında E-Ticaret Yapmak İçin Şirket Kurmak Gerekir Mi?”

  1. I was excited to discover this website. I want to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things on your website.

  2. Curiosity killed the cat.
    https://strekatilo294.com
    Now compare that proverb to this famous aphorism.
    This quote originated from Thomas Howell in New Sonnets and Pretty Pamphlets.
    If you can do something, then you need to do it for the good of others.
    Yup, you guessed it.
    That’s not what you expected, was it.
    It originated from Lady Mary Montgomerie Currie’s poem Tout vient a qui sait attendre.
    Aphoristic statements also appear in everyday life, such as daily speeches made by politicians and leaders.
    What is an Aphorism.
    Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy, and wise.
    Better safe than sorry is a piece of wisdom from Samuel Lover’s book, Rory O’More.
    Opportunities don’t happen.
    Picture of Benjamin Franklin and a caption that says “Aphorist Extraordinaire”
    Want a few more.
    (I say these words to make me glad),
    You’re prepared to use these handy little sayings to make your prose more relatable.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.