fbpx
Fiziksel Dünyadan Tecrübeyle Sabitlenmiş Hayaller

7 Adımda 2022 E-Ticaret SEO: Rehber Niteliğinde

E-ticaret SEO Nedir?
7 Adımda 2022 E-Ticaret SEO: Rehber Niteliğinde

7 Adımda E-Ticaret SEO: Rehber Niteliğinde

E-Ticaret SEO ürün ya da hizmetlerini internet siteleri üzerinde pazarlamayı planlayan işletmeler için arama motorlarında üst sıralara çıkma süreci ve stratejisidir. Bu minvalde ilerlendiğinde E-ticaret hacimlerinin ve buna bağlı tüm sektörlerin gittikçe büyüdüğünü görebilmekteyiz.

Günümüzde alışveriş işlemlerinin büyük bir bölümü internet üzerinden elektronik sistemler üzerinden yapılır. Böyle bir atmosferde birden fazla e-ticaret kurum ve kuruluşu olduğundan, rekabet de kaçınılmazdır. e-Ticaret yapan web sitelerinin daha fazla satış yapabilmesi, arama motorlarının arama sonuçlarında daha üst sıralarda olmalarına bağlıdır.

Bir web sitesinin arama motorlarının arama sonuçlarında daha üst sıralarda olup daha çok tıklanması da SEO çalışmalarına bağlıdır.

2022 SEO Nedir?
2022 Yılında SEO konusunda değişenler neler oldu?

SEO Nedir?

SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerini arama motorlarının istediği özelliklere göre düzenlenmesi çalışmalarıdır. Arama motorları, herhangi bir arama yapıldığında çok sayıda web sitesi arasından yapılan aramaya en uygun siteleri görüntüleyip kullanıcıya sunmakla görevlidir.

Bu nedenle bir web sitesinin tıklanıp tıklanmayacağı aslında ilk etapta arama motorlarına bağlıdır. Arama motorları, hangi sitenin üst sıralarada hangi sitenin alt sıralarda olacağına karar verirken bazı özellikler arar. Bu özelliklere de SEO parametreleri adı verilir.

e-ticaret seo stratejisi
e-ticaret seo çalışmaları işletmelerin internet sitelerinde yüksek satış hacimlerine ulaşmaları için oldukça önemlidir.

E-Ticaret SEO

e-Ticaret SEO günümüzde çok sayıda satış yapmaya çalışan web sitesi bulunmasından dolayı oluşmuş bir sektördür. Bu web sitelerinden herhangi birinin daha üst sıralarda olup, daha çok tıklanması ve daha fazla satış yapması SEO özelliklerine bağlıdır.

E-Ticaret siteleri için yapılması gereken SEO çalışmaları standart web siteleri için gereken SEO çalışmalarından daha farklı ve kapsamlıdır. Standart web siteleri herhangi bir içeriği, görseli ya da medya unsurlarını sunarken, e-Ticaret siteleri çok sayıda farklı ürünü, çok sayıda özelliklere göre kategorize ederek filtreler.

Bir e-Ticaret sitesinin genel yapısı normal bir web sitesine göre daha farklı olduğundan, arama motorlarında daha üst sıralarda olmak için de daha farklı optimizasyon çalışmaları gerekir. Bir e-Ticaret sitesinin üst sıralarda yer alıp satışlarını artırması için gereken 7 SEO çalışması şu şekildedir:

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelimeler, SEO çalışmalarının odağında yer alan unsurlardır. Anahtar kelimeler, arama motorlarına yapılan arama ve sunulan web sitesinin uyumlu olduğunu, kullanıcının aradığı şeyin web sitesinin içerisinde olduğunu belirten kelimelerdir.

Anahtar kelimeler, kullanıcıların en çok aradığı kelimelerin içerisinden seçilir ve web sitesi içerisindeki içeriğe uygun bir şekilde dağıtılır. Doğru seçilmiş ve web sitesi içerisinde olması gerektiği gibi dağıtılmış anahtar kelimeler, web sitesinin arama sonuçlarında yukarı sıralarda olabilmesini sağlar.

E-Ticaret siteleri için yapılan SEO çalışmalarında ise anahtar kelimeler, satılan ürünün hitap ettiği kullanıcı kitlesinin arama içeriklerine göre seçilir. Bu noktada sitede yer alan ürünle alakalı anahtar kelimelerin seçilmesi son derece önemlidir. Arama hacmi yüksek anahtar kelimeler seçilerek, e-ticaret sitelerinin daha yüksek sıralarda olması sağlanabilir.

Rakip Analizi

Rakip analizi yapmak, günümüzde e-Ticaret sektöründe rekabet oldukça yüksek ve yoğun olduğundan son derece önemlidir. Bir e-Ticaret sitesinin güçlü bir rakibini tanıması, analiz etmesi oldukça olumlu geri bildirimler getirecek bir aşamadır.

Bir e-Ticaret sitesi, güçlü rakiplerini analiz ederek, tüketici kitlesinin neyi sevip sevmediğini öğrenebilir. Bu sayede, kendisi de satışa çıkaracağı ürünleri seçme konusunda daha seçici olabilir. Bu oranlara, rakip sitenin herhangi bir ürününe ait linkin tıklanma sayılarına bakılarak ulaşılabilir.

Bir e-Ticaret web sitesi, rakip analizi yaparak, rakibinin zayıf ve yetersiz noktalarını tespit ederek, kendi bünyesinde bu noktalara yoğunluk verebilir. Bu sayede tüketicileri kendisine çekebilir. Bu zayıflık anahtar kelime, kategorileştirme ya da meta açıklaması gibi herhangi bir SEO hatası olabilir.

Rakip web sitesinin hatalarına göre, bir e-Ticaret web sitesinde hangi SEO elementlerine ağırlık verilebileceği belirlenebilir. Aynı şekilde rakip analizi yöntemiyle rakip web sitesinin güçlü tarafları tekrarlanabilir ve en az rakip site kadar güçlü olabilmek hedeflenebilir.

Mobil Uyumlu Web Sitesi

Günümüzde internet trafiğinin büyük bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gerçekleşir. E-Ticaret ayağında da bir web sitesinin mobil uyumlu olması beraberinde çok sayıda olumlu geri bildirimi de getirir. Mobil uyumlu bir e-ticaret web sitesi sayesinde kullanıcılar, istedikleri zaman cep telefonlarından e-ticaret sitesine erişip alışveriş yapabilirler:

E-ticaret web sitesinin mobil ekranlarda uygun bir tasarımla görünmesi, web sitesinin mobil uyumlu olmasına bağlıdır. Web sitelerinin mobil uyumlu olmasının getirdiği bir diğer artı da arama motorlarında daha üst sıralarda olabilmektir. En büyük arama motoru olan Google, mobil uyumlu olan web sitelerine öncelik vermektedir.

Web Sitesi Hızı ve Performansı

Çok sayıda farklı e-ticaret sitesi bulunur ve böyle bir atmosferde, yüksek sıralara çıkıp daha fazla satış yapabilmek isteyen bir e-ticaret sitesinin diğer bütün sitelerden daha düşük özelliklerde olma şansı yoktur.

Bir sitenin hızlı yüklenmesi ve site içerisindeki işlemlerin hızlıca yapılabilmesi arama motorlarının dikkat ettiği bir parametredir. Gerekli dosyaların uygun bir şekilde kullanılması, sitenin arka plan yapısının sağlam inşa edilmiş olması, web sitesinin hızını artıran etkenler arasındadır.

Meta Açıklamaları

Meta açıklamaları, kısa ve net olan, arama motorlarının sonuçlarında site başlığının altında yer alan açıklamalardır. Kullanıcıların siteye tıklayıp tıklamamasında büyük rol oynar, bu nedenle e-Ticaret siteleri için son derece önemlidir. e-Ticaret siteleri için belirlenen meta açıklamalarının site içeriğini belirten, 160 karakteri geçmeyen, etkileyici yazılar olması, SEO sıralaması için önemlidir.

Site İçi Yapı

Kullanıcıların site içerisinde gezinebilmesi ve istedikleri sayfaya kolayca ulaşabilmesi için bir web sitesinin uygun bir şekilde dizayn edilmiş olması gereklidir. Tasarım ilkelerine ve hedef kitlesinin isteklerine göre dizayn edilmiş bir site haritası, kullanıcıların web site içerisinde daha fazla zaman geçirmelerine imkan tanır. Bu durum da e-Ticaret web siteleri için arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda olmak anlamına gelir.

Güvenli Bir Site

E-Ticaret siteleri, kullanıcıların güvendikleri ve kendi paralarıyla alışveriş yaptıkları sitelerdir. Bu nedenle bir e-Ticaret sitesinin, internet üzerindeki herhangi bir siteden daha güvenli olması gerekir. Günümüzde e-Ticaret sitelerinin daha güvenli olabilmesi için HTTPS protokolü kullanılır. Bu protokol, standart HTTP protokolüne göre, özel bir IP adresine ve SSL sertifikasına sahiptir. Bu sayede web sitesi, saldırılara ve veri sızıntılarına karşı daha dirençli olur.

e-Ticaret SEO hakkında sizler için kaleme almış olduğum içerik buraya kadardır. Merak ettiğiniz her şeyi bana kolayca ulaşarak sorabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

+ 40 = 49