fbpx
Fiziksel Dünyadan Tecrübeyle Sabitlenmiş Hayaller

E-Ticaret Danışmanlığı

E-Ticaret Danışmanlığı
E-Ticaret Danışmanlığı

E-Ticaret Danışmanlığı

E-Ticaret danışmanlığı, adından da anlaşılacağı üzere, küçük ya da büyük ölçekli kurum, kuruluş ve şirket gibi yapıların, elektronik ticarete geçiş sürecini ve bundan sonrasını yöneten bir hizmettir. E-Ticaret danışmanlığı sayesinde, E-Ticaret sırasında ihtiyaç duyulan her türlü hizmet kolayca halledilebilir. Günümüzde E-Ticaret danışmanları, küçük ya da büyük ölçekli satıcıların ihtiyaç duyduğu bütün hizmetleri ve çalışmaları tek başına yapabilir.

E-Ticaret Danışmanı Ne Yapar?

E-Ticaret danışmanlığı alanında hizmet veren bir danışman öncelikle günümüzde standart alışverişlerin yerini almış durumda olduğunu bilmeli. Giderek büyüme hızını artıran bu sektör, başarısını tüketiciyi standart alışveriş süreçlerinden daha çok memnun etmesi. E-Ticaretin bu denli büyümesi beraberinde bazı ihtiyaçları da getirir.

E-Ticaret geleneksel ticaretten farklı işlediği için, küçük ya da büyük işletmeler E-Ticaret sistemlerine geçerken sorun yaşayabilir. E-Ticarette dikkat edilmesi gereken önemli noktalar ve kaçınılması gereken büyük hatalar gibi kritik faktörler olduğundan, E-Ticarete geçiş aşamasında bir danışmandan yardım ve tavsiye almak en doğrusudur.

E-Ticaret danışmanlarının yapabildikleri çok sayıda farklı hizmet ve çalışma vardır. Bu hizmet ve çalışmaların tamamı, bağlı olunan E-Ticaret satıcısının tüketiciyle etkileşime geçip, daha fazla satış yapması amacını taşır. Günümüzde E-Ticaret danışmanlarının sağladığı en önemli hizmetler şu şekildedir:

E-Ticaret Planlaması Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Planlaması yapılmadan hareket etmek bir işletmenin batmasına neden olabilir.

E-Ticaret Planlaması

Elektronik ticaret, standart ticaret sistem ve süreçlerinden oldukça farklıdır. Henüz emekleme aşamasından yeni yeni çıkabilen E-Ticaret, ülkemizde de oldukça rağbet görür. Bu nedenle, bu kadar hızlı kabul edilen bambaşka bir sisteme satıcıların adapte olması zor olabilir.

E-Ticaret danışmanlığı sayesinde bu aşamalar son derece kolay bir şekilde yapılabilir. Sürecin nasıl işlemesi gerektiğini bilen E-Ticaret danışmanları, satıcı profiline uygun bir plan oluşturarak, maksimum verim alınabilecek şekilde satış planlamaları ve analizleri gibi önemli adımları hızlıca halleder.

SEO – Arama Motoru Optimizasyonu

SEO, arama motorlarının, bir arama yapıldığında ilgili web sitelerini sıralarken dikkat ettiği parametreler bütünüdür. Bir sitenin SEO çalışmaları ne kadar iyi ise, bu web sitesi arama sonuçlarında o kadar yüksek sıralarda yer alır. Yüksek sıralarda yer almak da daha fazla tıklanma ve daha fazla satış anlamına gelir.

E-Ticaret web siteleri için gereken SEO çalışmaları, standart siteler için gereken çalışmalardan farklı olabilir. Bu nedenle, E-Ticaret web siteleri için gereken SEO çalışmalarını bir E-Ticaret danışmanından yardım alarak yapmak en doğrusudur. Günümüzde E-Ticaret danışmanları, web sitesi profiline ve hedef kitlesine uygun bir şekilde SEO çalışmaları yapabilecek durumdadır.

seo nedir banner
SEO rehberine göz atarak seo ile alakalı tüm merak ettiklerini öğrenmek istersen görsele yada buraya tıklayabilirsin.

Site İçi Reklam Çalışmaları

E-Ticaret web sitelerinin tanınabilir olması açısından reklamlar ve tanıtımlar son derece önemlidir. Bir E-Ticaret web sitesinin ziyaretçilerin görmesini istediği reklamları site içerisinde doğru konumlandırmış olması son derece önemlidir.

Yanlış miktarda yayınlanan ya da yanlış bir alana yerleştirilen reklamlar, ziyaretçinin istediğini bulamamasına ve siteden çıkış yapmasına neden olur. E-Ticaret danışmanlığı sayesinde satıcılar, son derece etkili ve verimli bir site içi reklam çalışması yapabilirler.

Reklam ve Tanıtım Planlamaları

E-Ticaret siteleri için site içerisinde yapılan reklamlar son derece önemlidir, fakat bir E-Ticaret web sitesinin tanınabilir olması için tek başına yeterli değildir. Bir E-Ticaret web sitesinin tanınması için, sosyal medya gibi farklı platformlarda reklamlar yapması ve bunları etkileyici bir şekilde gerçekleştirmesi gerekir.

E-Ticaret danışmanlığı sayesinde tanıtım ve reklam çalışmalarının planlanması uygun bir şekilde yapılabilir. Sürecin nasıl işlediğini ve bir E-Ticaret web sitesinin tüketicilere nasıl tanıtılması gerektiğini bilen ve bu konuda uzman olan E-Ticaret danışmanları, reklam ve tanıtım konusunda, satıcı için son derece verimli ve etkili çalışmalar yapabilir.

Satış Analizleri tablosu
Satış analizi yapmak yeni reklam stratejilerini kurgulama noktasında oldukça önemli bir rol oynamaktadır.

Satış Analizleri

Bir E-Ticaret web sitesi için, yapılan satışların analiz edilmesi, süreklilik ve verimlilik açısından son derece önemlidir. Yapılan analizler, hangi ürünün ne kadar satıldığını ve buna göre ne tür kararlar alınması gerektiğini gösterebilir. E-Ticaret web sitelerinde yapılan analizler sayesinde, düşük satışlar yükseltilebilir ya da yüksek satış oranlarının stabil tutulması veya daha da yükseltilmesi için gerekenleri gösterebilir.

E-Ticaret web sitelerinin analizlerini yapmak meşakkatli ve karmaşık bir çalışma olarak görülebilir. Bir E-Ticaret web sitesinde, satışları düşüren ya da yükselten çok sayıda faktör vardır. Bu faktörlerin her birini de aynı anda ele alarak analiz yapmak zahmetli bir iş gibi görülebilir. E-Ticaret danışmanlığı sayesinde, satış analiz çalışmaları kolay ve kısa süre içerisinde yapılabilir. Bu konuda uzman olan E-Ticaret danışmanları, satış analizlerini hızlıca yaparak, bir sonraki atılacak adımın ne olması gerektiğine karar verebilir.

Gerekli Sistemlerin Entegre Edilmesi

E-Ticaret, sadece web sitesinden oluşmaz. Satışların yapıldığı, kayıt altına alındığı ve takibinin yapıldığı pazaryeri sistemleri bulunur. Bu sistemler, E-Ticarette yapılan satış, iade ya da stok takibi gibi önemli unsurların daha kolay bir şekilde takip edilebilmesine olanak tanır. Bir E-Ticaret web sitesinin bu işlemleri yapabilmesi için, muhasebe ve pazaryeri programlarına entegre olması gereklidir.

Gereken işlemler yapıldığında E-Ticaret web sitesi, muhasebe ve pazaryeri programına entegre olabilir. Bu süreç meşakkatli ve karmaşık görünebilir. E-Ticaret danışmanlığı sayesinde sistemler olması gerektiği gibi kolayca entegre edilir.

Üstelik, normal şartlarda bu işlem, ayrı bir gider kalemi oluşturacağından, E-Ticaret danışmanlığı hizmeti sayesinde, web sitesi için gereken diğer işlemlerle beraber tek bir kalemde ele alınabilir.

E-Ticaret Danışmanının Avantajları Nasıl Anlaşılır?
E-Ticaret Danışmanının Avantajları Nelerdir? sorusunun en belirgin cevabı iş ve işletmenize direkt olarak para kazandırmasıdır cevabı uygundur.

E-Ticaret Danışmanının Avantajları Nelerdir?

Bir E-Ticaret danışmanı ile çalışmak, birçok açıdan avantajlı bir durumdur. Günümüzde E-Ticaret satıcılarının bir E-Ticaret danışmanı ile çalışmasının şu şekilde avantajları vardır:

  1. Bir E-Ticaret web sitesi için yapılması gereken birden fazla sayıda işlem ve çalışma olabilir. E-Ticaret danışmanı bütün bu süreçleri hızlıca yöneterek sonlandırır. Bu sayede E-Ticaret satıcısı, daha kolay ve etkili bir şekilde satışlarına devam edebilir.
  2. Bir E-Ticaret danışmanı kullanıcı trafiğinin etkili ve kontrollü bir şekilde artırılmasına imkan sağlar. E-Ticaret danışmanının yaptığı çalışmalar sayesinde, web sitesi arama sonuçlarında daha üst sıralarda görüntülenir ve bu da daha çok satış olarak geri döner. Ayrıca E-Ticaret danışmanı site içerisindeki yazı, görsel ya da her türlü içeriğin ne türde olması gerektiğine karar verir, bu da kullanıcı ziyaretlerini artıran bir diğer faktördür.
  3. E-Ticaret danışmanlığı, satıcı için normal şartlarda maliyetli olacak hizmetlerin, tek seferde ve daha az maliyetle yapılabilmesini sağlar. Bir E-Ticaret web sitesi için, farklı ve birden fazla işlem ev çalışma gerekebilir. Bu çalışmaların her biri, normal şartlarda ayrı bir maliyet gerektirir. E-Ticaret danışmanlığı sayesinde çok sayıda çalışma, tek bir gider kalemi üzerinden sağlanabilir.
E-Ticaret Danışmanlığı Ücretleri Ne Kadar?
E-Ticaret Danışmanlığı Ücretleri birbirinden farklı oranlarda uzmanların stratejilerine ve taleplerine göre değişkenlik göstermektedir.

E-Ticaret Danışmanlığı Ücretleri

E-Ticaret danışmanlığı almak isteyen E-Ticaret satıcılarının yaygın olarak merak ettiği konulardan biri de E-Ticaret danışmanlığı ücretleridir. Her E-Ticaret web sitesinin hacmi, gerektirdiği işlem ve çalışma farklı olabilir. Ayrıca her E-Ticaret danışmanlığı firması da aynı hizmeti vermez.

E-Ticaret Danışmanlık Türü Fiyat Ortalaması
Özel Online Görüşme Danışmanlığı 500 TL – 1.500 TL
Hata Tespit & Analiz Danışmanlığı 2.500 TL – 5.500 TL
Uygulamalı E-Ticaret Danışmanlık 9.000 TL – 30.000 TL

Her E-Ticaret danışmanlığı firması kendine göre etkili olduğu bir stratejiyle hareket eder. E-Ticaret sektöründe katı kurallar olmadığından, her firma daha çok satış oranlarına mümkün olan en kısa yoldan gitmeyi tercih eder. Bu nedenle, standart ve sabit bir E-Ticaret danışmanlığı fiyatı vermek mümkün değildir. Fakat yukarıda bulunan tablolar aklınızda ortalama bir oran çıkmasına yardımcı olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

− 1 = 1