Dijital İnsan İknası Nedir? - Network Marketing
Dijital İnsan İknası

Dijital İnsan İknası Nedir?

Dijital İnsan iknası, insan ikna etmek, herhangi bir şey için çabalamak insanları sıksa da istediğiniz hemen her şey için istediğiniz sonuca ulaşabilme tekniklerinin bütünüdür. Kilonuz, yüz tipiniz, mal varlığınız olmasa da güzel bir kızı ikna etmek, hiç ihtimal dahi yokken o işe alınmak ya da müşterilerinizi kolayca ikna ederek satışlarınızı artırmak isterdiniz öyle değil mi?

Dijital İnsan İknası Nedir?

Yapılan araştırmalara göre insanlar DNA ve RNA ile atalarının yaşadıkları korku, sevinç, üzüntü ve heyecan gibi hissiyatları ve karar verme mekanizmalarını bir sonraki kuşağa aktarmaktadır. Bu duruma şu şekilde bakın istisnalar ne kadar çok olsa da baba ve anne çok aktif olan çocuklar aktif, pasif olan çocuklar pasif olmaktadır.

Tabi ki bu konu ile ilgili oldukça fazla istisnalar olsa da genel olarak çevrenizi gözlemlediğinizde bunu sizde göreceksiniz. Bu durumda dijital insan iknası ne oluyor? Atalarımızdan aktarılan bilgilere göre hayatımızı istem dışı şekillendirdiğimizi biraz önce açıklamıştım.

Son dönemde atalarımız bizlere teknoloji, mekanik ve otomatik sistemler, bunların hayatlarımızı nasıl kolaylaştırdığını, onlarla nasıl ve neden yaşadığımızı aktardı. Biz ise bir sonraki kuşağa fabrikaya gitmek, sürekli yorucu işlerde çalışmak hayatın getirdiği bir gereksinim olmadığını evlerde de çalışabileceğimizi aktaracağız gibi duruyor.

Aslında özetle dijital insan iknası tam olarak bu aktarımları analiz etmek ve yapılan bu analizleri kullanarak insanları, müşterileri, yöneticileri ikna etmek ile alakalıdır.

İnsanları Satışa Ya da Kişisel İsteklere Göre Nasıl İkna Edebilirsiniz?

İnsanları iş ve özel yaşamda ikna etmek aslında istediğiniz her şeyi kolayca yaptırabilme gücünü sizlere teslim eder. Düşünsenize sizin istediğiniz yere gidilmesi, sizin istediğiniz müziğin açılması, sizin istediğiniz zaman eve geri dönülmesi vb. İnanın bunu yapmak hiç zor değil.

Eğitim almış olduğum büyüklerim okumuş olduğum kitaplar sayesinde beraber merdivenden indiğim arkadaşımın dilediğim zaman sözlü veya iç güdüsel manipülasyonlar ile hangi adımı önce atmasını sağlayabilmekteyim.

Not: Bu özellik veya bunu yapabilmek kesinlikle etik bir davranış değildir. Bu bilgilere sahip olmak siyah kuşak bir taekwondo sporcusu olmak ile eş değerdir. Kişisel isteklerinize göre bu teknikleri uygulamak kişilere bir süre sonra kişisel yaşam isteksizliği, pişmanlık ve duygusuzluk katmaktadır.

Berkay Ağlar

Peki sizler bunu nasıl sağlayabilirsiniz? Tabi ki bu özellikler dijital insan iknası altında farklı blog içerikleri olacak şekilde ücretsiz olarak paylaşılacaktır. Fakat kısa bir maddeleme yapmam gerekirse

  • İnsan beynini (bilinç ve bilinçaltını) çok iyi analiz edebiliyor olmanız gerekmektedir.
  • Beyinde bulunan ve manipülasyon esnasında işinize yaracak beyin bölmelerini ve işlevsel özelliklerini biliyor olmanız gerekmektedir. Örneğin Ayna Nöronlar, Hipokampus vs.
  • Karşınızda ki kişinin beyin, psikoloji, bilinç bilinçaltı gibi konulardan bir haber olması ya da etkin saha tekniklerini bilmiyor olması gerekmektedir. NOT: Üst düzey çalışmalarda bilinçli bir kişide manipüle edilebilmektedir.
  • Ses tonu, jest ve mimiklerinizi, gerekli egzersizleri yapmış olup kontrol altına alabiliyor olmanız gerekmektedir. (Kontrol etmeyi kolaylaştırmak için Zeynep Sensoy’dan temel düzey ücretsiz yüz yogası eğitimi alabilirsin. Hemen buraya tıklayarak önerdiğim youtube videosuna geçiş sağlayabilirsin.)

İnsan Beyninde Backdoor (Arka Kapı) Açarak İstediğinizi Alın!

Siber dünya da benim bu içeriğime örnek olarak kullanabileceğim Backdoor adında bir teknik bulunmaktadır. Backdoor daha çok bir yazılıma arka kapı açarak sızma anlamı taşımaktadır. Bizim örneğimizde ise kale kuşatması gibi düşünebilirsiniz.

Bütün ordularınızla bir kaleye tek bir yönden saldırdığınızı hayal edin. Bir süre sonra arka tarafta çok saldırı görmeyen kale lideri ağırlık olarak bütün askerlerini öne takviye olması için yönlendirecektir.

Arka tarafta tabi ki bir önlem ya da az sayıda asker kalacaktır fakat bu askerleri en güçlü ve tecrübeli savaşçılarınız ile kolayca yenebilirsiniz. Bu örneği gerçek hayata ise karşınızda ki bireye bunu yapabildiğinizi anlatarak yaparsınız.

Özel yaşantınızda arkadaşlık yaptığınız bir bireye psikolojik manüplasyonlar yapabildiğinizi, daha önce bazı kişilere ne yaptığınızı ve nasıl tepki verdiklerini bunun yanı sıra genel olarak hangi tekniklerin olduğunu bir sohbet esnasında anlatırsanız backdoor açmış olursunuz.

Kişinin bütün bilinci savaşçılarını ön tarafa yığar. Onun size de manipülasyon yapabileceğinizi düşünmeye başlar. Tam bu esnada manipülasyona direnmenin hiçbir şey ifade etmediğini bazı tekniklerle o direncinde kolayca kırılabildiğini anlatmaya devam ederseniz kişinin direnci daha çok artacaktır. Fakat arka taraftan siz çoktan beyne girmiş olup o saatten sonra çok uç olmayan tüm isteklerinizi gerçekleştirebilir hale getirmiş olacaksınız.

Müşteri Beyninde Backdoor (Arka Kapı) Nasıl Açılır?

Sık sık saldırı, savaş ve savaşçı tabirlerini kullanıyorum fakat bu durumu en betimleyici bu şekilde açıklayabileceğimi düşündüğüm için bunu yapıyorum lütfen yanlış anlamayınız. Gelelim müşteri beyninde arka kapı açma aşamasına.

Bir müşteri ile fiziksel görüşmede tokalaşma, samimiyetsiz olmayan samimi davranışlar, oturma esnasında yakınsanız kahve ya da çayı ona doğru uzatma, o an görmüş olduğunuz bir çok basit bir soruna çözüm bulmak veya öneride bulunmak kaleye sadece tek bir taraftan saldırma örneğimiz ile birebir örtüşmektedir.

Arka kapı açmak içinse ürün tanıtımına başlamadan önce ve başladıktan sonra bu ürünün satın alınmaması durumunda maddi manevi yaşanılacak kayıpların yaşanacağı, tüm rakiplerin o veya benzer ürünü kullanırken müşterinizin kullanmamasının yanlış olacağı, fiyatın uygun olmasına rağmen almayan kişinin kafa yapısını anlayamadığınızı ifade eden cümleler kullanmak yeterli olacaktır.

Tabi ki bu örnekler kesinlikle itici olmadan ve sıkıcı olmayacak tarzda doğal bir sohbet esnasında aralara sıkıştırılması gereken bir konudur.

Ayna Nöronları Kullanarak Nasıl İknaya Gidilir?

Her insan beyninde ayna nöron adı verilen nöronlar bulunmaktadır. Bu nöronlar dijital insan iknası için inanılmaz etkili bir yöntemdir. Ayna nöronlar sevdiği, beğendiği ya da ilgi duyduğu diğer insanların hareketlerine benzer hareketler yapmamıza neden olurlar.

NOT: Bu benzer hareketler tıpatıp olmak zorunda değildir. Burnuna dokunan birisini taklit etmek için ayna nöronlar yüzünüze, burna yakın yerlere dokunmanıza da neden olabilir.

Berkay Ağlar

Bu nöronlar taklit etmeyi sevdikleri gibi taklit edilmeyi de oldukça severler. Tabi ki bu taklit karşınızda ki kişi ne yaparsa aynısını yapmak kesinlikle değildir. Daha sakin, doğal ve temiz bir şekilde ara sıra kişinin yaptığı hareketleri yaparak kişiyi size ısınmasına yardımcı olabilirsiniz.

“Umut Pazarlaması” Tekniği Nedir? Nasıl Uygulanır?

Umut pazarlaması tekniği genel olarak halk arasında “Umut Tacirliği” olarak geçmektedir. Bu teknik özellikle özel hayatınızda tanışmak istediğiniz potansiyel partnerleriniz için oldukça etkili bir yöntemdir. Umut Pazarlaması tekniği kullanarak müşterilerinizi kolayca ürününüzü almaya itebilirsiniz. Bunun için

  1. Sattığınız ürün ya da hizmetin çok kısa bir sürede kendisini amorti ettiğini belirtmeniz gerekmektedir.
  2. Ürününüzün bir süre sonra belli bir iş gücü ya da yatırıma ihtiyacı kalmayacağını belirtin.
  3. En güçlü ve maddi gücü yüksek rakiplerinizin oraya çok uğraşmadan geldiğini hatırlatın.
  4. Rakiplerinin yerini müşterinizin daha çok hak ettiğini ifade edin.
  5. Zenginliğin ve gücün önemini ve müşterinize bu iki özelliğin ne kadar yakışacağını açıklayın.

NOT: Bu maddeler tehlikeli ve profesyonel bir şekilde yapılması gerekmektedir. Net ve sert tepkiler alabilir, aldığınız tepkileri yumuşatmak için farklı psikolojik bir teknik uygulamanız gerekebilir ya da ciddi itici gözükebilirsiniz.

Dezavantaj Tekniğinin Gücünü Bilerek İlerleyin

Dezavantaj tekniği içeriğimin en başında aktarmış olduğum atalarımızdan aktarılan özellikle ilgili bir durumdur. Atalarımızdan aktarılan bilgilerden bir tanesi “Hatasız kul olmaz, beşer şaşar” gibi atasöz ve deyimlerdir.

Bu deyim ve atasözleri nedeniyle aktarılmış bilgilerimiz içerisinde hatasız neredeyse hiçbir şeyin olmayışıdır. Bu nedenle tüm teknikleri başarılı bir şekilde uyguladığınızda dezavantaj tekniği kullanarak ürün veya hizmetinizin çok önemsenmeyecek bazı özelliklerinden bahsetmelisiniz.

O Mu Bu Mu? Tekniği

O mu? Bu mu? tekniği oldukça güçlü bir tekniktir. Genelde insan beyni kolay ve basit çalışmayı tercih eder. Bir kişiye kahve mi? Kola mı ? Yoksa Çay mı içmek istersin? diye sorarsanız bir süre düşünüp çoğu zaman iki üç kez fikir değiştirir.

Bu nedenle müşterinizin karşısına sayısız paketle çıkmak yerine iki paketle çıkmanız gerekmektedir. Yine bir kişiye çay mı yoksa kahve mi içersin? diye sorarsanız çok hızlı ve tek seferde seçim yapar. Bu nedenle müşteri karşısına iki paket veya ürünle çıkmak her zaman daha fazla işe yarar.

Duygusal Bağ Kurun

Bir müşteriyi memnun etmek, uygun fiyat sunmak ve diğer tüm hizmetlerinizin uzun vadede çok fazla etkisi bulunmamaktadır. Müşterinin eşiyle kavga etmesi fiyatı, memnun etmek ise çok basit bir memnuniyetsizlik ile ortadan kaybolur.

Müşteriniz ile duygusal bağ kurmak kişiye yaşattığınız tüm olumsuz davranışları idare etmesine direkt olarak yardımcı olur. Bilinçli bir şekilde olumsuz davranmaya, kişiyi kötü etkilemeye devam etmediğiniz sürece sizi sürekli aranızda ki duygusal bağ sayesinde idare etmesine neden olacaktır.

Doruk Noktasını Tahmin Edin Ve O Noktaya Ulaşın

Eski zamanlarda kapı kapı gezerek süpürge, tencere tava satan sıcak satış temsilcileri bulunmaktaydı. Bir anda çok samimi bir şekil de çat kapı evlere gelirlerdir. Sanki akrabaymış gibi eve girer çay kahve içerlerdi. Bu sırada aile ile ilgili dost gibi bilgi alır olumsuz bir duruma çok üzüldüklerini belirtir fikirler verirlerdi.

Aynı zaman da sık sık abi abla gibi tabirler kullanarak samimi davranırlardı ve ürünü ortalama iki üç saatte satar ve bir daha kolay kolay sizle görüşmezlerdi.

İşte bu tekniğe doruk noktası denmektedir. Fakat bu teknik kendi içerisinde ikiye ayrılmaktadır. Bunlardan bir tanesi olumlu “+” doruk noktası diğer ise tam tersi.

Olumlu “+” Doruk Noktası

Olumlu artı doruk noktası bir defans oyuncusunun defansta topu yakalayıp dört beş oyuncuyu geçip kalenin önüne kadar gelip gol atması gibidir. O oyuncunun kalenin önüne kadar dört beş oyuncu çalımlayarak geldiği anı bir hayal edin. Futbol severler için inanılmaz bir doruk noktasıdır. Bu noktaya geldiğinizde ürünü artık satmanız gerekmektedir. Bu noktadan sonra müşteri ne anlattıklarınızı dinler nede ürünü on beş saniye önceki kadar satın almak ister.

Olumsuz “-” Doruk Noktası

Olumsuz doruk noktası da biraz önce vermiş olduğum örnekte kalenin önüne gelerek gol atamaması gibidir. Gol atamadığınızda asla kahraman sayılmayacağınız için artık o müşteriyi ya da kişiyi bir süreliğine rahat bırakmanız gerekmektedir.

NOT: İnsan beyni çok önemli olmayan konuları hızlı unutur. Sizi az daha kahraman ilan edecekken yaptığınız bir hatadan dolayı kahraman olarak görmeyen birine kısa bir süre sonra tekrar uğramalı ve bir şans daha kullanmalısınız.

Berkay Ağlar

Berkay

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Bu yöntemi mobil hat operatörleri çok güzel kullanıyorlar. Fakat bu yöntem gerçekten iyi öğrenilmediyse ve belli olursa bunu yapan kişi çok itici geliyor.

    1. Bu kısımda zaten “Tam Optimize Etmeyin” tarzında bir önerileri olur o mobil hat operatörü liderlerinin. Aşırı ince bir çizgi o çizgiyi atlarsa müşteri her şeyi anlar doğru tespit tebrik ederim 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı
Sohbeti Başlat
Yardımcı olabilir miyim?
Merhaba sormak istediğin soruları ücretsiz olarak yanıtlıyorum. Bunun yanı sıra almak istediğin bir hizmet varsa da yine buradan yazabilirsin.