fbpx
Dijital Pazarlama

Benzer Hedef Kitle (Lookalike) Nedir?

Benzer Hedef Kitle (Lookalike) Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Lookalike nedir? Nasıl kullanılır? Lookalike, yani benzer hedef kitle, tıpkı hedef kitleniz gibi görünen ve davranan insanları tanımlayan bir süreçtir. Bu araç, ana hedef kitlenizi analiz eder, bazı temel özellikleri tanımlar ve hedefinize benzer kullanıcıları bulur.

Benzer Hedef Kitle (Lookalike) Nedir?

Reklamınızı tıklama veya videonuzu izleme olasılığı daha yüksek olan kişileri hedeflemeyi umduğunuzu varsayalım. Benzer modelleme, bu eylemi gerçekleştirecek daha fazla kullanıcı bulmak için makine öğrenimini kullanır. Bu, kampanyalarınızın daha yüksek etkileşim oranıyla daha fazla kişiye ulaşmak için ölçeklenebileceği anlamına gelir.

Pazarlama uzmanları, satış ekipleri ve işletme sahipleri, sürekli olarak hedef kitleler peşinde koşmaktadır. Bu çok doğaldır, işinizi ne kadar çok büyütürseniz ve ne kadar çok müşteriye ulaşırsanız başarınız da o kadar büyük olur.

Benzer Hedef Kitle (Lookalike) Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Her şirketin “ideal” müşterisi vardır. İdeal müşteri genellikle, şirketin ürün ve hizmetlerini satın almış veya bunlara ilgi gösteren kişidir. Ancak bazen doğru kişiyi veya kitleyi bulmak oldukça zor olabilir. Sonuç olarak bu müşteri profilini bulduğunuzda, onları elinizde tutmak ve bu ilişkiyi mümkün olduğunca uzun süre sürdürmek istersiniz. Benzer hedef kitle yani lookalike modeli kullanmanın bazı temel avantajları şunlardır;

  • Bir pazarlamacının daha büyük bir olası müşteri havuzunu belirlemesine yardımcı olur.
  • Daha az insan çabası ve daha verimli çalışma imkanı sunar
  • Yüksek kaliteli benzer kitle segmentleri sunar
  • Markanın popülaritesinin artmasına yardımcı olur
  • Gelişmiş kitle hedefleme ve geliştirilmiş kitle katılımı imkanı sunar.

Benzer hedef kitle hedefleme, tanımladığınız çekirdek hedef kitleyle ortak özellikleri olan bir hedef kitleye hitap etmekle ilgilidir. Çekirdek izleyicinin kökenine ve çevrimiçi platformun sahip olduğu izleyici verilerinin doğasına bağlı olarak, ortaya çıkan izleyiciler çok farklı olabilir.

Benzer reklamcılık, çekirdek hedef kitle üzerinde iyi performans gösteren mesajlaşmayı kullanır. Doğru yapıldığında, diğer kitle hedeflemeden daha yüksek tıklama ve dönüşüm oranları sağlar. Benzer izleyicilerle başarılı olmanın yolu, yeterli büyüklükte kaliteli bir tohum izleyici kitlesine sahip olmaktır.

Tohum izleyicinin kalitesi ve hacmi ne kadar yüksek olursa, sonuç o kadar iyi olur.

Benzer Hedef Kitle (Lookalike) Nasıl Kullanılır?

Veriler, herhangi bir çevrimiçi pazarlama stratejisinde ayrılmaz bir rol oynar. Benzer şekilde, benzer modelleme müşteri verilerine dayalı olarak çalışır. Bu nedenle, DMP’ler , DSP’ler ve sosyal medya platformları gibi platformlar, benzer modellemenin başarısı için gereklidir.

Birçok platform, çeşitli verilerle farklı adlar altında benzer hedef kitleler sunar. Ancak bunları kullanma adımları benzerdir. Genel olarak benzer hedef kitlelerin terminolojisinden bahsedecek olursak adımları şu şekilde sıralayabiliriz;

  1. Ana hedef kitlenizi tanımlayın
  2. Gizlilik düzenlemelerini doğrulayın
  3. Çekirdek hedef kitlenizi ikinci taraf verileriyle eşleştirin
  4. Benzerlik düzeyini tanımlayın
  5. Benzer hedef kitleyi kullanın

Özetlemek gerekirse, benzer modelleme mevcut kitlelerinizi ve davranışlarını alır ve davranışsal ve demografik özelliklerine göre genişletir. Pazarlamacılara veya yayıncılara, işletmenizin kapsamını ve erişimini büyütmeye yardımcı olmak için yeni veya mevcut tüketicilere uygun maliyetli bir şekilde ulaşmak için değerli bir yaklaşım sunar. Yani bu sistem genel olarak kullanıcıların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamaktadır.

Berkay Ağlar SEO

Freelancer dijital performans ve dijital insan iknası uzmanı. Yaşadığı tramvatik bir olayın arkasından 6 yıl insan psikolojisini, geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini derinlemesine araştırmış ve bunları tecrübe olarak edinmiş birisi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

90 − = 81

Başa dön tuşu
Film İzle -
SEO Uzmanı -