fbpx
Fiziksel Dünyadan Tecrübeyle Sabitlenmiş Hayaller

2022 SEO Trendleri

2022 SEO Trendleri için kapak görseli
2022 SEO Trendleri

2022 SEO Trendleri göz kamaştırıcı görünüyor. Google Passage (Pasajları,) EAT 2.0 güncellemeleri, görüntülü aramalar, Öne Çıkan Snippet teknolojisi ve daha onlarca alanda eşsiz gelişmeler var. Bu gelişmeleri 2022 yılının ilk günlerinde sizler için kaleme aldım. Haydi içeriğimize hemen başlayalım.

2022 SEO Trendleri

Tabi SEO çalışmaları söz konusu olduğunda, aynı zamanda da belli trendler söz konusudur. Bu trendler, her yıl arama motorları tarafından web sitelerindeki deneyimi arttırmak adına arama algoritmalarını güncellemesi sebebiyle devamlı olarak gelişen ve değişen bir yapıya sahiptir.

Yakın zamanda zorlu geçen o yılı arkamızda bırakarak, 2022 yılına girdik. Dolayısıyla; 2022 SEO trendlerini bilmek, bu bilgilerden yararlanarak web sitelerini geliştirecek ve bu sayede de sitelerine olan ziyaretçi trafiğini arttırmayı düşünenler için oldukça önemlidir. Peki maddeleme yapmak istersek 2022 SEO trendleri arasında neler var?

  • Google Passage Sıralamaları
  • Öne Çıkan Snippet Optimizasyonu
  • Görüntülü Aramaların Artması
  • EAT 2.0 (Etki Alanı Otoritesi)
  • Video İçeriklere Odaklanın
  • Yapay zeka ve SEO kavramının beraber gelişmeye devam etmesi.
  • Mobil kullanıcılara önem veren platformların pozisyon alması.
  • Sesli aramaların yoğun kullanılmaya başlaması.
  • Web sitelerinin çok hızlanması.

Peki, 2022 SEO trendleri söz konusu olduğunda ne gibi gelişmeler bizi bekliyor? Gelin birlikte, başlıca 2022 SEO trendlerine bir göz atalım.

Google Pasaj nasıl çalışır?
Bölüm 1: Google Pasaj Nedir? Nasıl Çalışır?

Bölüm 1: Google Passage Sıralamaları

2020 yıllı içerisinde Google, “Passages” ismini verdiği yeni bir teknoloji geliştirdiğini duyurdu. Passage Türkçe diline “Pasaj” olarak çevrilmekte. Bildiğiniz gibi pasaj minik minik işletmelerin (dükkanların) olduğu iş hanlarına ya da iş hanlarının olduğu minik sokaklara verilen isimdir. Google’da Passage güncellemesiyle tam olarak bir makale içerisinde bölümlerin olmasını ve bu bölümlerin ayrı ayrı sıralamalar almasını istediğini bizlere iletmiş oldu.

Bildiğini gibi sektörümüz içerisinde sık sık “Güncelleme” tabiriyle karşılaşıyoruz. Adından bolca bahsettiren penguen güncellemesi tüm arama sonuçlarında sadece %3,1 gibi bir oranı etkilerken Passage güncellemesi %7 gibi bir oranı etkileyecek. Özetle uzun makaleler artık oldukça öneme sahip olacak. Tabii ki optimize edebilirseniz. Hadi gelin bu yeni sıralama faktörünü derinden inceleyelim.

Google Passage Sıralama Teknolojisi Nasıl Çalışır?

Passage Türkçe ismiyle Pasajlar, Google’ın tarama yaptığı herhangi bir sayfadan belirli ve alakalı pasajları sıralamalarda ödüllendirerek üst sıralara taşımasına olanak sağlar. Bunu Featured Snippets yani Öne çıkan Snippet sisteminin çok geliştirilmiş bir varyasyonu olarak düşünebilirsiniz.

Google Pasaj özelliğinden örnek:

Google Pasajları nasıl çalışır
Google Pasaj teknolojisi olmadan önce serp sonuçları böyle görünüyordu.
Google Pasajlarını Anlama Sonrası
Bu görsel Google Pasaj teknolojisinden sonra serp sonuçların göründüğü hali göstermektedir.

Yukarıda eklemiş olduğum iki ekran görüntüsü before after yani öncesi sonrası hakkında fikir edinmeniz açısından eklenmiştir. Peki artık tüm SEO çalışmaları eskide kaldı ve sadece pasajlar mı var? diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Tabi ki tam olarak bu sistem değişmedi. Bununla ilgili Google Twitter hesabından bir açıklamada yaptı.

Google Pasaj Dışındaki Diğer Tekniklere Ne Olacak?

Google yetkili Twitter hesabından diğer sayfaları eskisi gibi taramaya ve değerlendirmeye alacağını resmi olarak duyurdu. Hemen onunla ilgili resmi görseli aşağıya bırakıyorum.

Google Pasaj hakkında resmi duyuru
Bu görsel Google Pasaj hakkında yetkili twitter hesabında yaptığı açıklamanın ekran görüntüsüdür.

Bu değişiklik, tek tek pasajları sayfalardan bağımsız olarak indekslediğimiz anlamına gelmez. Hâlâ sayfaları dizine ekliyoruz ve sıralama için tüm sayfalarla ilgili bilgileri değerlendiriyoruz. Ama artık sayfalardan pasajları da ek bir değişken olarak düşünebiliriz.

Biraz öncede söylemiş olduğum gibi Google Pasaj güncellemesi backlink (Geri Bağlantılar), On-Page SEO (İç SEO), UX signals (UX sinyalleri) ve diğer sıralama faktörleri günümüzde hala geçerliliğini korumaya devam edecek.

Bu güncellemeyle bir önce sistemin arasında bulunan tek fark bir yazmış olduğunuz bir makalenin ya da tek bir sayfanın daha fazla sıralama alma şansını hak ettiğini göstermektedir.

NOT: 2022 yılında uzun ve geliştirilmiş makalelerinizin daha fazla sıralama almasını SEO noktasında bekleyebilirsiniz. 

Öne Çıkan Snippet'ler Nasıl Optimize Edilir
Bu görsel Öne Çıkan Snippet’lerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini anlatan bölümün kapak görselidir.

Bölüm 2: Öne Çıkan Snippet’lerin Optimize Edilmesi

Bildiğiniz gibi SEO noktasında bizlere hizmet eden bazı yardımcı araçlar ve şirketler var. Bu şirketlerden bir tanesi hepinizin de bildiği gibi SEMrush. SEMrush yaptığı araştırmalarda Öne Çıkan Snippet sonuçlarının %5.6 gibi bir oranı ele aldığını gözler önüne serdi. 

Web siteleriniz 1. sırada olsa bile Öne Çıkan Snippet sonuçları oldukça fazla tıklama alıyor. Peki Öne Çıkan Snippet sonuçlarında pozisyon almayı nasıl sağlayabilirsiniz? Hadi gelin biraz Öne Çıkan Snippet sonuçlarında olma konusunu inceleyelim.

Öne Çıkan Snippet’ler Nasıl Çalışır?

Öne Çıkan Snippet sonuçları okunmaya değer içeriklerden seçilmektedir. Bu minvalde ilerlediğimizde yayınlamış olduğunuz içeriğin ilk sayfa da yani ilk 10 içerisinde sıralama almış olması gerektiğini anlamamız gerekiyor. Dikkat etmeniz gereken üç adım bulunmaktadır.

Öne Çıkan Snippet Çalışması İçin Fırsatlarınızı Öğrenin

Öncelikle dikkat etmenizi istediğim nokta ilk üç ya da ilk onda bulunan kelimelerinizin tespit edilmesi. Bu tesptisi Ahrefs yardımcı aracımızda bulabileceğiniz “Organik Anahtar Kelime” sekmesidir. Bu sekmeye göz atarak hangi kelimelerinizin daha hızlı Öne Çıkan Snippet’ler içinde olduğunu öğrenin. Bu sayede bu içeriklerinize uygulayacağınız teknikler sayesinde hızlı bir şekil de Öne Çıkan Snippet’ler içerisinde bulunmaya başlayabilirsiniz.

İçeriklerinize Snippet Tuzağı Ekleyin

Tuzak ve SEO birbiriyle çelişen kelimeler olsa da SEMrush yaptığı araştırmalarda bir sonuca ulaştı. Ortalama olarak 7 milyon Öne Çıkan Snippet sonuçlarını analiz ettiler. Sonuç olarak 40 ila 60 kelime uzunluğunda olan kelimelerin Öne Çıkan Snippet sıralamalarında daha çok olduğunu keşfettiler.

Öne Çıkan Snippet araştırması
Bu görsel SEMrush firmasının öne çıkan snippet’ler için yaptığı araştırmanın sonucu göstermektedir.

Yukarıda bulunan görsel yabancı olsa da şunu anlayabiliriz. Öne Çıkan Snippet’ler içinde olmak isterseniz yapmanız gereken şey içeriklerinizi 40 ila 60 kelimeden oluşan girizgahlar yapmak ya da tanım şeklinde paragraflar oluşturmak.

Öne Çıkan Snippet Benzeri Kutular Ekleyin

Öne Çıkan Snippet benzeri kutular konusunu şu şekil de daha açıklayıcı bir hale getirebilirim. Çoğu web sitesinde gördüğünüz gibi “Sıkça Sorulan Sorular” için yaptığımız kod blokları var. Son kullanıcı yani sizler bu kutuları tıkladıkça açıyor ve sorularınıza cevaplar buluyorsunuz. İşte “…benzeri kutular” olarak başlık atmış olduğum konu tamamen budur. Örnek görselim aşağıda.

öne çıkan snippet için kutular ekleyin
Bu görsel öne çıkan snippet için kutular benzetmemin ne olduğunu anlamdırabilmeniz için eklenmiştir.

İçeriklerinize Tablolar Ekleyin

Tablolar genelde ülkemizde Kariyer.net sitesinde görebileceğiniz maaş sayfalarına karşılaştığınız tablolardır. Bir konu hakkında içeriğinizin içerisine tablo eklemeniz Öne Çıkan Snippet sonuçları için oldukça işinize yarayacaktır. Örnek görseli aşağıya hemen ekliyorum.

Tablolama ve SEO
Bu görsel konu içinde bahsettiğim tablonun son kullanıcı tarafında görünen halidir.

Bu tablolamayı basit bir kod parçasıyla yapmış bulunmaktayım. Bu tablonun kod bloğunu almak istersen yorumlarda mail adresini belirt ve hemen sana ulaştırayım.

Görsel Arama Teknolojisi
Bu görsel Görsel Arama Sonuçlarının İlgi Görmesi konusunun kapak görselidir.

Bölüm 3: Görsel Arama Sonuçlarının İlgi Görmesi

Görsel aramalar hala SEO kriterleri arasında pastadan büyük bir pay alamamış olsa da 2022 yılında oldukça yoğun olarak kullanılmaya başlanacak gibi duruyor. Bu nedenle web sitelerinizde bu durumu göz önüne alarak ilerlemeniz sizler için iyi olacaktır.

Görsel Arama Teknolojisi

Google Lens isimli teknolojiyi duymayanınız yoktur. Google Lens milyonlarca hatta milyarlarca kez kullanıldı. (Kaynak) Aynı zaman da Pinterest şirketinin yayınladığı veri bizlere ayda 600 milyondan fazla görsel arama alındığını gösteriyor. İnsanlık verilerin bu denli yüksek rakamlarda olmasından dolayı web sitelerinizi (geliyor gelmekte olan) görsel arama sistemlerine adapte edecek şekil de optimize etmeniz gerektiğini anlamanızı istiyor diyebiliriz.

Görsel Aramalar İle Neler Arayabilirsiniz?

Yapılan araştırmalarda Amerikalı kullanıcıların %36 gibi bir oranı görsel aramayı kullandığını fark ediyoruz. Peki görsel arama teknolojisi ile arayabileceklerinizi hemen aşağı sıralamamı isterseniz şöyle bir liste yapabilirim:

  1. Alışverişleriniz için
  2. Talimatlar için
  3. Yerel İşletmeleri inceleyebilmek için
  4. Tercüme iş ve işlemleriniz için
  5. Yemek tarifleri için
  6. Diyet ve planlamalar için vs.

Yukarı da bulunan liste görsel aramalarda en çok kullanılan aramaların ana kategorileridir. Sizlerde hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Görsel Arama SEO Adına Nasıl Optimize Edilir?

Görsel arama sonuçlarında pozisyon almak ya da trafik çekmek isterseniz yapmanız gerekenler aslında çokta fazla değil. En azından şimdilik. Yabancı kaynaklardan yaptığım tarama işlemlerinin sonucunda:

  • Mobil uyumlu sayfalar
  • Klasik görsel optimizasyonu (alt etiket, alternatif metin vb)
  • 1600 kelimeden fazla kelimeye sahip içerikler üretmek vs.

Yukarı da göreceğiniz üç madde görsel aramalarda öne çıkarak trafik çekebilmek için oldukça önemli görünüyor. Uygulamanız sizin yararınıza olacaktır.

Bölüm 4: EAT 2.0 (Etki Alanı Otoritesi)

EAT Türkçe açılımıyla Etki Alanı Otoritesi özetle uzman, yetkin ve güven temellerine dayalı Google güncellemelerinden birisidir. Bu güncelleme SEO sektörünün uzun yıllardır binlerce insana istihdam sağlayan bir kapısı olan ücretli içerik yazarlarını derinden yaralayacak gibi görünüyor.

EAT uzun yıllardır çoğu SEO uzmanının dilinde olan (yıllardır aynı şey be abi çok etkisi yok onun sen beni dinlee.) gibi lakayıt bir tavırla cevaplandırdıkları bir güncellemedir.

Uzman Tarafından İçerik Geliştiriciliği

Google içeriklerin birileri tarafından ücretli yazılması ve yazarın o konu hakkında bilgisiz olmasından inanılmaz rahatsız olduğunu belirtiyor. Ayrıca bir içeriğin içeriği yazarken teknik kelimeler kullanarak ücretli rastgele yazarlar tarafından yazılmadığını tespit edebildiğini inatla iddia ediyor.

Bu nedenle ya ücretli yazarlar ile çalışmadan içeriklerinizi kendiniz yazmalısınız. Ya da alanında uzman birini işe almanızı öneriyor.

Alıntılama Yapın

Google alıntılama yapılmasını oldukça sevdiğini belirtiyor. Bir içerik geliştirirken sizinle aynı fikirde olanları içeriğinizde paylaşmanız işinizde profesyonel olduğunu gösterdiği gibi ek olarak araştırma yaptığınızı da gözler önüne seriyor. Bu nedenle içeriğimin içerisinde olduğu gibi ekran görüntüleriyle ya da kaynaklarla alıntılama yapmanız gerekiyor.

Şeffaf Olun

Şeffaf olmak okuyucularınızın ya da müşterilerinizin sizleri çok daha net anlayabilmesine yardımcı olur. Bu nedenle web sitelerinizde genel olarak bulunması gerekenler:

  1. Kolay bulunabilir bir iletişim sayfası
  2. Referanslar, kaynaklar ve dış bağlantılarınız
  3. Gizlilik politikası ve hizmet şartları
  4. Makalelerde yazarların imzası

kesinlikle olması gerekenler arasında görünmektedir.

Bölüm 5: Video İçeriklere Odaklanmanın Önemi

Onlarca video içerik platformunun olduğunu biliyoruz. Günde binlerce dakikalık içerikler yayınlansa da insanlar halen daha fazla video içerik istediklerini belirtiyor. Cisco’nun yaptığı araştırmaya göre 2022 yılına kadar online trafiğin %82’sini video içerikler oluşturacak. Üstelik araştırma sonucuna baktığımızda bu dahi yeterli olmayabilir.

Biraz önce Öne Çıkan Snippet teknoljisinden bahsetmiştik. Fark etmişsinizdir ki bu teknoloji içerisinde videolu içeriklerde görünmeye başladı. Hal böyle olunca video içerik üretmenin yanında kaliteli video içerik üretmeniz gerektiğini belirtmek isterim. Kaliteli video içerik üretimi için yaptığım araştırmalarda not ettiğim bulgular şu şekilde.

Video İçeriklerinizi Bölümlere Ayırın

Video içeriklerinizi yayınlarken parçalara bölün. Böylece Google videonun hangi aşamasında neyden bahsettiğini kolayca anlasın. Hatta sadece ilgili bölümleri ilgili Öne Çıkan Snippet kısımlarında yayına alsın. Örnek Görsel Aşağıda verilmiştir.

videoyu parçalara bölerek üst sıralara çıkın.
Bu görsel videoyu parçalara bölünmüş halini betimlemesi için içeriğe eklenmiştir.

Videolarınızı SEO İçin Optimize Edin

Videolarınızın tıpkı web sitelerinizde olduğu gibi başlıkları, açıklamaları ve etiket bölümleri bulunmaktadır. Bu bölümleri SEO çalışmalarında yaptığımız gibi geliştirin ve arama motorları tarafından kolayca analiz edilmesini sağlayın.

Videolarınıza Alt Yazı Ekleyin

Otomatik alt yazı sistemleri güzel çalışsa da halen tam performans sağlayamamaktadır. Bu nedenle video içeriklerinize kendinizin yazmış olduğu transkriptleri ekleyin. Böylece ihtiyacı olan son kullanıcılarınız için ekstra bir fayda sağlamış olur ve arama motorların gözünde öne geçmiş olursunuz.

Videolarınızı İçeriklerinizin İçerisine Yerleştirin

Web sitenizde bulunan içeriklerinizin içerisine çekmiş ve yayınlamış olduğunuz videoları eklemek arama motorlarının nezdinde oldukça olumlu bir durumdur. Bu nedenle çekmiş olduğunuz videoları aşağıda bulunan görselde benim yaptığım gibi videolarınızın içerisine embed kod yardımı ile gömün. (Videonun üzerine sağ tıklayın ve embed kodu oradan kopyalayın.)

Videolarınızı bloglarınızın içerisine gömerek üst sıralara çıkabilirsiniz
Bu görsel benim daha önce yazmış olduğum bir içerikte bulunan bir örnek olması adına eklenmiştir.

Bölüm 6: Yapay Zeka’nın SEO’da Gelişen Rolü 

2022 SEO Trendleri arasında başlıca duyacağımız konu yapay zeka olacak. Pek çok alanda kullanımının gün geçtikçe yaygınlaştığı günümüzde şüphe götürmeyen bir gerçek.

Bu gerçek söz konusu olduğunda da, Seo çalışmaları söz konusu olduğunda yapay zekanın oynamaya başlayacağı rolün gittikçe daha kapsamlı bir hale geleceği ve kilit bir önem kazanacağını söylemek yanlış olmaz.

Bu konuda bir örnek vermemiz gerekirse, Google tarafından kullanılan RankBrain isimli algoritmasını örnek gösterebiliriz. Tam olarak nasıl çalıştığı henüz bilinmeyen bu algoritmanın, kullanıcı deneyimini ön planda tutan bir sıralama faktörüne sahip olduğu düşünülüyor.

Bu da RankBrain gibi algoritmaların; arama sonuçlarını sıralarken, web sitelerini ziyaret eden ziyaretçilerin tıklama sayılarını ve de bu sitelerde geçirdikleri vakitleri baz aldığı anlamına gelmektedir.

Bu trendi göz önünde bulundururak; web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerin ilgisini çekmek (ve bu sayede ziyaretçi trafiğini arttırmak) için ”faydalı” ve ”düzgün” içerik hazırlayabilirsiniz.

Bölüm 7: Mobil Dostu Teknolojinin Google Sıralamalarındaki Önemi

2022 seo trendleri söz konusu olduğunda dikkate alınması gereken başka bir trend ise, web sitelerinin mümkün olduğunca mobil-dostu bir teknolojiye sahip olmasıdır.

Aslında pek de yeni olmayan bu seo trendi; Google tarafından ilk olarak 2015 yılında bir sıralama faktörü olarak kullanılmaya başlansa da, gittikçe artan bir şekilde önem kazanması ilk olarak mobil-öncelikli endekslemenin yürürlüğe sokulduğu 2019 yılında başlamıştır.

Çoğu kişi için hiç de şaşırtıcı olmayan bir gelişme oldu bu. Ne de olsa aynı yıl Dünya Reklamcılık Araştırma Merkezi’nin (WARC) yapmış olduğu bir araştırmaya göre; 2025 yılına kadar dünya üzerindeki internet kullanıcılarının en azından %75’inin, internete bağlanırken artık sadece mobil cihazları tercih etmeye başlayacakları düşünülüyor.

Şimdi, ”mobil-öncelikli endeksleme” sistemi nedir diye soruyorsunuzdur kendinize. Bu sistem; arama motorunun bir içeriği sıralarken, söz konusu içeriğin ‘masaüstü bilgisayar versiyonu’ yerine ‘mobil versiyonuna’ öncelik veren bir sistemdir.

Peki, web sitenizin mobil versiyonunun ne kadar etkili olduğunu öğrenmek istiyormusunuz? Neyse ki, bu konuda yardımınıza yetişecek bir araç var ve o da Google’ın ”Mobil Kullanım Raporu” (Mobile Usability Report olarak da bilinir) isimli aracıdır.

Kullanımı ücretsiz olan bu araç sayesinde; hem web sitenizin mobil versiyonunda olan ve SEO’yu olumsuz yönde etkileyen sorunları bulabilir hem de bu sorunları düzelterek, sitenizin mobil versiyonunu nasıl daha etkili olarak kullanabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Bu 2022 SEO trendi; gelecekte mobil cihazlardan olan internet kullanımının büyük ölçüde artacağı gerçeği göz önünde bulundurulursa, mutlaka yararlanmanız gereken bir stratejidir.

Bölüm 8: 2022 Sesli Aramaların Artması

Teknolojide meydana gelen gelişmelerin, aramalar ve arama motorları söz konusu olduğunda sağladığı en önemli araçlardan birisi de sesli arama özelliğidir.

Google Assistant (ülkemizde Google Asistan olarak da bilinir), Apple’ın geliştirdiği Siri, Amazon’un Alexa’sı  ya da Windows 10’da kullanılan Cortana gibi birbirinden farklı programlar sayesinde sesli arama teknolojisi önemli gelişmeler kaydetmiş ve hem oldukça populer hem de kalıcı bir teknoloji haline gelmiştir.

Son zamanlarda yapılan pek çok araştırmaya göre; dünya genelindeki evlerin yaklaşık olarak %55’inde en azından bir adet sesli arama cihazı (akıllı hoparlör gibi) var ve hali hazırda 25-49 yaş aralığındaki insanların yaklaşık olarak %65’i bu cihazları kullanmaktadır.

Hem gittikçe yaygınlaşan kullanımı hem de kolay kullanımı sayesinde her geçen günle artan bir popülerlik kazanmış sesli arama teknolojisi, bu özellikleri sayesinde seo çalışmaları söz konusu olduğunda önemli bir araç haline gelmiş ve 2022 seo trendleri listesine girmeye hak kazanmıştır.

Web sitenizle alakalı olan seo çalışmaları için bu stratejiyi etkili kullanmak istiyorsanız, özellikle dikkat etmeniz gereken alanlar : anahtar kelimeler ve de uzun ifadelerdir.

İnsanlar, mobil cihazlarından arama yaparken genellikle belirli ifadelerde kısaltmalara gitme yoluna başvurmaktadır. Sesli arama teknolojisi kullanarak yapılan aramalarda ise, kullanılan ifade ne kadar uzunsa o kadar etkili ve düzgün sonuçlar elde edilmektedir.

Sesli arama; web sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerin deneyimini iyileştirdiği için, bundan ötürü sitenizi sesli aramalar için uygun hale getirmeniz gerekmektedir. Bu nedenden ötürü de; 2022’de anahtar kelime stratejinizi, sesli arama optimizasyonu için de geliştirmeniz büyük önem taşımaktadır.

Bölüm 9: Web Sitenizin Hızını Geliştirmek

Her ne kadar sıklıkla seo trendleri listesine girse de, web sitenizin hızını geliştirme trendinin 2022 SEO Trendleri listesine de girmesinin gerçekten önemli bir sebebi var.

Düşünün. Her yıl pek çok yeni Android ve iPhone telefon modelinin yanı sıra; aynı zamanda da pek çok tablet, masaüstü ve dizüstü bilgisayar modelleri piyasaya çıkmaktadır. Elbette; her yeni modelin, kendisinden önce gelen modellere kıyasla daha yetenekli ve hızlı olan işlemcileri vardır.

Bu ne demek peki? Bu; yeni cihazların , web sitelerini eskiye nazaran daha hızlı ve kolay bir şekilde açabildiği anlamına gelir. Yapılan pek çok araştırmaya göre; internet kullanıcılarının en çok önem verdikleri şeylerden birisi de, internetin hızı olduğu kadar aynı zamanda da ziyaret ettikleri web sitelerinin hızıdır.

Bu bilgiler ışığında yapmanız gereken ise; web sitenizin bu durumu göz önünde bulundurarak, güncel bir şekilde hızlı kalmasını sağlamaktır.

Google’ın ; web sitesi hızının, arama sonuçlarını sıralarken kullandığı önemli sıralama faktörlerinden birisi olduğu yönündeki açıklamalarını da göz önünde bulundurursanız, sitenizin yeterince hızlı olmaması, sıralamanızın düşmesine sebep olmak ve sitenize olan ziyaretçi trafiğinin azalması gibi bir takım sonuçlar doğurabilir.

Sonuç

2022 SEO Trendleri en azından benim gözlemlerim ve taramalarıma göre bunlar gibi görünüyor. Klasik tekniklerin detaylarını işlediğim SEO Nasıl Yapılır? makaleme göz atarak daha fazla teknik öğrenebilirsiniz.

Peki içeriğin bu kısmından sonra sizler ne düşünüyorsunuz? Hala kısa yoldan üst sıralara çıkabileceğini düşünüp planlıyor musunuz? Yoksa artık gerçekten “Sanırım Google aşırı akıllı bir arama motoru” diyerek kurallara uyacak mısınız?

Benimle yorumlarda fikirlerinizi paylaşmayı lütfen unutmayın. Sabırsızlanıyorum.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

9 + 1 =