fbpx
SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Analizi

SEO Analizi web sitelerinin başta Google olmak üzere tüm arama motorlarına uygun olup olmadığını anlamlandırma/plan oluşturmaya yarayan bir rapor türüdür. SEO Analizini SEO uzmanları, reklam ajansları ve/veya web site sahipleri yapar ve rapor oluşturur. 

Bu rapor yapılacak olan SEO çalışmalarını planlama adına kişi ya da kurumlara yardımcı olmaktadır.

SEO Analizi

SEO Analizi denildiğinde hemen herkesin aklına tek tuşla rapor çıkartan analiz araçları gelir fakat analiz oldukça önemli bir konudur. Ülkemizde faaliyet gösteren neredeyse tüm kurum ya da uzmanlar yeterli düzeyde analiz yapamamaktadır. Analiz ve raporlama yapılamayan tüm projeler zaman ve para kaybetmeye mecburdur. 

Bu nedenle bir projeniz varsa veya bir işletme sahibiyseniz sahip olduğunuz web siteleri için öncelikle SEO Analizi yaptırmak mecburiyetindesiniz. Analiz hem ticari olarak önümüzü görmemize yardımcı olur hem de yapılacak iş ve işlemlerin unutulmadan sırayla yapılmasına yardımcı olur. 

Peki nedir bu SEO Analizi? Tam olarak detaylandırmamız gerekirse analiz, özellikle SEO Analizi noktasını nasıl bilmemiz gerekiyor? Dilerseniz gelin hemen tüm detayları inceleyelim.

SEO Analizi Neden yapılır?
SEO Analizi Google’da üst sıralara çıkmak adına yapılacak işlemlerin ne olduğunu belirleme işlemidir.

SEO Analizi Nedir?

SEO Analizi arama motorlarının web siteleri için getirmiş olduğu kurallar arasında hangilerini doğru/yanlış ya da eksik/fazla yaptığımızı gözler önüne seren bir raporlandırma çeşididir. Bir işletme veya web site sahibi olarak sizlerin sahip olduğunuz platformun geleceğini görebilmeniz için yapmanız ya da yaptırmanız gereken bir işlemdir. 

SEO Analizi genellikle iki aşamadan oluşur. Bu aşamalardan ilki analiz yapacak uzmanın manuel olarak göz attığı “Manuel Analiz” başlığı altında bulunan analiz çeşididir. İkincisi ise analiz araçları kullanılarak yapılan bir analiz türüdür. Türleri ve “nedir?” sorusunu anladıysak haydi gelin SEO Analizi yapmak konusunun detaylarına ineli. 

SEO Analizi Yapmak

SEO Analizi yapmak öncelikle tecrübe isteyen bir işlemdir. Tecrübenin yanı sıra veri okuyabilme ve verileri anlamlandırabilme gibi yeteneklere ihtiyacı olan bir işlemdir. Günümüzde onlarca SEO Analiz aracı bulunmaktadır. Fakat bu araçların hemen hemen hepsi belli başlı hataları kontrol eder. 

Hatta çoğu araç bilinçli bir şekil de çok fazla hata olduğunu iddia eder ve bu hataların giderilmesi için aracın sahibi olan ajansa iletişim bilgilerinizi bırakmanızı tavsiye eder. Amaç ücretsiz analiz sonrasında SEO hizmeti vermek olduğundan bilinçsiz bir analizci paniğe kapılarak belki de ihtiyacı dahi yokken ne yazık ki ajanslara ödeme yapmak durumunda kalmakta. 

Bunları yaşamamanız ve hangi aracı ne zaman? Nasıl? Hangi koşulda kullanmanız gerektiğini öncelikle bu hizmet içeriğimde paylaşacağım yine yeterli gelmezse sizlere SEO Analiz hizmetini üstün geliştirilmiş raporlandırma tekniklerimle ulaştıracağım.

SEO Analizi Hangi Süreçlerle Yapılır? 
SEO Analizi yapmak adına onlarca farklı teknik kullanılmaktadır.

SEO Analizi Nasıl Yapılır? 

SEO Analizi iki türde yapılır. Birincisi manuel ikincisi otomatik yazılımların desteğiyle. Yıl 2021 Amerika’yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Tabii ki otomatik sistemler dururken (acaba kandırılır mıyım?) düşüncesinden korkarak manuel analiz yapmayı tercih etmeyeceğiz. 

Burada vermek istediğim mesaj şu; Robotlar ve yazılımlar (yapay zeka değillerse) sadece onlara verilen görevi verildiği kadar yapar. Hal böyle olunca bir yazılımcının analiz aracına “Kontrol Et!” dediği bölümleri kontrol eder ve kendi puanlama sistemine göre sizlere puan verir. Detaya inmeden önce sektörde bulunan SEO Analiz araçlarının genelde hangi noktaları incelediğine hızlıca göz atalım.

  • Web siteniz mobil uyumlu mu? 
  • SSL doğru yüklenmiş mi? 
  • Bulunmayan sayfalar konusunda sorunlar var mı?
  • Kırık bağlantılar siteye ne derece sorun oluşturuyor?
  • Yönlendirme sorunları var mı?
  • Meta Açıklama ve etiketler de hatalar var mı?

Gördüğünüz gibi genel olarak bakıldığında robotların tek yaptığı işlem aslında hata ayıklamaktır. Fakat SEO Analizi oldukça önemli ve detaylı olması gereken bir rapor çeşididir. Bu ve bunun gibi nedenlerden dolayı sektör içerisinde bulunan araçlara şahsım olarak analiz aracı değilde “Hata Tespit” aracı ismini takmış bulunmaktayım.  

SEO Nasıl Yapılır Kapsamlı Rehberi
Hemen görsele tıkla ve SEO Nasıl Yapılır? kapsamlı rehberime göz at.

Peki SEO Analizinde hata tespitinden ziyade dikkat edilmesi gereken başka konu başlıkları yok mu? Tabii ki var. Haydi gelin hata tespitlerinden başka hangi konulara dikkat kesilmemiz gerekiyor hızlı öğrenelim. 

Site Analizi Nasıl Yapılır
Web Site Analizi Nasıl Yapılır sorusu oldukça önemli bir sorudur. Bazı SEO araçlarını kullanarak bu sorunuza cevap bulabilirsiniz.

Web Site Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Analizi noktasında web site analizi olarak bakılmaması gerektiğini içeriğimin başlangıcından itibaren belirtiyorum. Tabii ki teknik analiz oldukça önemli. Bir web sitesinin çalışmayan eksik noksan kısımlarının tespit edilerek düzeltilmesi kullanıcıların ve arama motorlarının hoşuna gider. 

Fakat her seferinde neyden bahsediyoruz? SEO çalışmalarının bir süreç olduğundan. Pekii o halde bu sürecin içerisine teknik analizden ziyade başka hangi konular giriyor?

  1. Anahtar Kelime Analizi
  2. Rekabet Analizi
  3. Sayfa Düzeyi Analizi
  4. İçerik Kalitesi Analizi
  5. Kullanıcı Deneyimi Analizi
  6. Bağlantı (Backlink) Profili Analizi

Şimdi de yukarıda bulunan başlıklarımıza tek tek göz atalım.

Anahtar Kelime Analizi

Anahtar Kelime Analizi oldukça önemli bir konudur. İçerik üretimi için sektör içerisinde sıkça söylenen “Content is the King” yani içerik kraldır esprisi yapılır. Bu nedenle backlink inşası, kullanıcı deneyimi gibi noktalara gelmeden önce içerik üretmeniz gerekmektedir. 

Peki içerik üretimi için kullanılan teknikler var mı? Tabii ki var bunlardan ilki ve en önemlisi Google tarafından ücretsiz bir şekilde bulabileceğiniz. “Bunları arayanlar bunlarıda aradı” mantığıdır. Örneğin bu içerik tarafımca yazılmadan önce google “SEO Analizi” yazıldı. 

Böylece SEO Analizi kelimesini arayan kullanıcıların ve/veya benzer kullanıcıların farklı arama terimlerini de kolaylıkla öğrendim. Nasıl mı? 

Google “Bunları Arayanlar” Önerileri

Aşağıda bulunan ekran görüntüsünden görebileceğiniz gibi daha içerik üretmek istediğim konuyu yazarken bana on adet anahtar kelime önerisinde bulunan Google farklı birkaç kaynaktan daha bu şekil de içerik önerilerinde bulunmaktadır. (Dolaylı yoldan.)

Google “İlgili Aramalar” Önerileri

Google İlgili Aramalar kısmı ise bir önceki görselde olduğu gibi benzer mantıkta çalışmaktadır. Bir önceki görselde gördüğünüz sahneyi yaşayabilmek için Enter tuşuna basmamanız gerekirken, İlgili Aramalar kısmına gelebilmek için Enter tuşuna basarak sayfanın en altına gelmeniz gerekmektedir.

Sayfanın en alt kısmına geldiğinizde aşağıda görmüş olduğunuz görüntüyle karşılaşacaksınız.

Google “Kullanıcılar Bunları da Sordu”

Yukarıda bulunan başlık kategorisi şu şekil de çalışır. Arama yapmak için bir kelime yazmaya başlarsınız. Bu kelimeyi yazmaya devam ederken ufak bir pencere açılır ve insanların benzer kelimelerle en çok yaptığı aramaları görürsünüz. Bu olayın yaşanması durumuna da “Kullanıcılar bunları da sordu” olarak tanımlamaktayız.

SEO analizi mantık olarak bu kadar diyebiliriz. Yüzlerce analiz tekniği bulunmaktadır. Bu teknikler hakkında detaylı bilgi almak isterseniz bana ulaşabilir ve merak ettiğiniz her soruyu bana iletebilirsiniz.

2 thoughts on “SEO Analizi”

  1. I was excited to discover this website. I want to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things on your website.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.