fbpx

Growth Hacking Nedir?

Growth hacking, mevcut veya yeni bir işi ölçeklendirmenin ve daha fazla büyütmenin en efektif yolunu belirlemek için ürün geliştirme alanlarında ve farklı kanallarda tekrar eden, hızlı denemeler kullanan bir pazarlama stratejisi olarak adlandırılmaktadır.

Diğer pazarlama sistemlerinden farklı olarak, growth hacking sürece bağlı değildir. Genel olarak hedeflere, sonuçlara ve kazanca odaklanır, bu yüzden sürekli bir metodoloji izlemez.

Bir Growth hacking, atılması gereken adımlar veya kullanılması lazım olan araçlar konusunda daha az sorun yaşar ve gelişmek ve büyümek adına fırsatları yaratmak için analitik düşünceyi kullanmakla daha çok ilgilenir.

Growth hacking, düşük maliyetli çözümler tercih ederken ve müşteri kazanma başına maliyeti  en az seviyede tutarken görünürlük kazanmak, gelirlerini ve müşteri tabanlarını hızla genişletmek isteyen yeni başlayanlar ve firmalar tarafından benimsenir.

Growth hacking tarafından hedeflere ulaşmak için bir yöntem kombinasyonu tercih edilebilir: Örneğin, pazarlama, sosyal medya, reklamcılık, tersine mühendislik, SE ve içerik pazarlaması, analitik,  A/B testi ve diğerleri.

Growth Hacker Kimdir?

Growth hacker zeki, özgün ve yenilikçi kişidir. Öncelikli ana hedefleri, işletmelerin müşterileri mümkün olduğunca uzun süre elde tutmalarını sağlamak amacıyla yaratıcı, uygun maliyetli ve yenilikçi stratejiler uygulamaktır.

Growth hacker, birincil amaçlarına ulaşmak için içerik pazarlaması, pazarlama, SEO, tersine mühendislik ya da A/B testi gibi yöntemlerin bir kombinasyonunu tercih edebilir. Ancak, growth hacker’in büyüme pazarlamacısı olabileceğini de unutmamak gerekir, bu nedenle growth hacker’lerini sadece pazarlamacılar olarak tanımlamak doğru değildir.

Bir growth hacker’in kavramsal ve teknik pazarlama bilgisi dışında aşağıda sıralanan diğer maddeleri de bilinçli bir şekilde anlaması gerekir:

Süreçler;

  1. Deney metodolojisi;
  2. Teknoloji ve geliştirme;
  3. Veri analizi;
  4. Tüketici davranışları.

Growth Hacking Hunisi

Hacker’ler büyümek için fırsatlar bulmadan önce Dave McClure’nin hazırladığı “Pirate’s Funnel” sisteminin bütün haline odaklanır. Hacker hunisinin kademeleri, süreç boyunca her basamakta sunulan benzersiz büyüme olanakları ile bir müşterinin ürün keşfinden dönüşüme kadar olan yolculuğunu göstermeyi hedeflemektedir.

Dönüşüm hunisinin altı aşaması aşağıdaki gibidir:

  • Farkındalık – Tüketiciler ilk olarak ürünle tanışır
  • Edinme – Tüketiciler ürünle etkileşime girmeye başlar
  • Aktivasyon – Tüketiciler ürünün kullanıcısı veya müşterisi olur
  • Tutma – Müşteriler ve kullanıcılar zaman içinde ürünle etkileşim sağlamaya devam eder.
  • Gelir – Ürünün ortakları müşterilerden gelir elde eder
  • Yönlendirme – Müşteriler, ürün için müşteri adayı oluşturmaya başlar

Growth hacker büyüme hunisinin her basamağı hakkında bütünsel olarak düşünebilir ve her zaman gelirlerini artırabilmek için fırsatların nerede olduğuna karar verme imkanına sahiptir. Ancak pazarlamacılar sadece farkındalık ve satın alma aşamalarına kitlenirler.

Growth Hacking’in Faydaları Nelerdir?

Growth hacking, katlanarak büyüme ve bir hedef kitle üzerinde kalıcı izler bırakma potansiyeline sahiptir. Taktiklerin sürekli olarak tekrarlanabilir olması gerekmez, ancak bir markanın mirasını ileriki yıllarda çoğaltma yeteneğine sahip olabilir.

Growth Hacking’i benimseyen firmalar, yüksek getiri sağlayan ölçülebilir hedefler belirleyebilecek, tekrar eden deneyler yoluyla en iyi ürünleri ve verileri hakkında daha kapsamlı bir bilgi sahibi olabilecek ve daha güçlü markalar meydana getirebileceklerdir.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.